אמסטרדם – לא רק לעשירים

אמסטרדם היא אחד מיעדי התיירות הפופולאריים והמיוחדים ביותר. לכאורה מדובר ב"סתם" עוד עיר בירה אירופאית אשר מציעה למבקרים בה חופשה אורבנית מהסוג שמוכר לכולנו – מוזיאונים מכל מיני סוגים, מסעדות המגישות מאכלים בינלאומיים, דוכני רחוב, סמטאות צרות בהן חנויות בוטיק חמודות, בתי קפה (וקופי שופס!), פארקים ירוקים עם מסלולי הליכה, שבילי אופניים למשקיענים, טבע אורבני ואפילו פארק שעשועים חביב – כל זה אכן בנמצא, אך לאמסטרדם יש עוד מעלות רבות אשר הופכות את הביקור בה לחויה יוצאת דופן.

הולנד היא מדינה השייכת לאיחוד האירופאי (ממש ליד בלגיה אם אתם מחפשים על המפה), וככזאת היא לא נחשבת לזולה במיוחד. אמנם אלה לא המחירים של דובאי, אבל עדיין אירופה יקרה, אין מה לעשות. יחד עם זאת, באמסטרדם אפשר לתכנן חופשה בהתאם להעדפתם האישית וגם לתקצב אותה בהתאם. כך שבסופו של דבר תוכלו לנפוש בעיר היפהפיה, להנות מהשפע הרב של הפעילויות והאטרקציות שיש לה להציע ועדיין להשאר עם עודף בכיס – הכיצד?

 

מחיר החופשה נגזר מארבעה גורמים

 

אטרקציות

יש אטרקציות ופעילויות רבות בחינם ולא חסרות דוגמאות. למשל, מסלולי טיול רבים הפזורים ברחבי העיר ומתאימים להליכה קלילה עם קטנטנים אך גם למטיבי לכת. נקודות תצפית מהן נשקף נופה המרהיב של העיר, אנדרטאות, פסלים ואתרי היסטוריה ומורשת הפתוחים לקהל הרחב חינם אין כסף, אמני רחוב, שווקים והמון פינות חן נסתרות.

 

אוכל

באמסטרדם לא חסרים דוכני רחוב מצוינים המוכרים אוכל מעולה במחיר מצחיק. בין היתר דוכני הצ'יפס המסורתי שהפך לשם דבר בהולנד ובלגיה שכנתה. כל מה שנדרש הוא לפקוח עיניים (ונחיריים) ולאתר את הנקודה ממנה משתרך לו התור.

 

טיסה

ככל שתקדימו להזמין את כרטיס הטיסה ותבצעו סקר שוק מקיף והשוואת מחירים בין אתרי חברות התעופה, סוכני הנסיעות ומנועי החיפוש הפופולאריים, תוך גילוי גמישות לגבי התאריך ושדה התעופה, סביר להניח שתמצאו כרטיסי טיסה במחירים משתלמים במיוחד.

 

לינה

אחרון חביב ונושא כאוב עבור תיירים רבים שנאלצו לשמוע את צמד המילים הנורא "תפוסה מלאה" או לחילופין, לגלות כי המחיר עלה לאין שיעור כיוון שהמתינו זמן רב מדי טרם ההזמנה. גם במקרה זה מומלץ בחום שלא לחכות לדקה ה-90 אלא להזמין את מקום הלינה מוקדם ככל הניתן ולאחר שביצעתם סקר שוק מתאים.

למרבה המזל, באמסטרדם יש שפע של מקומות לינה ורבים מהם במחירים משתלמים במיוחד, כל עוד דואגים לאתר אותם בזמן. הנה כמה טיפים על קצה המזלג למציאת מלון באמסטרדם בתקציב נוח

  • בדומה ללא מעט מלונות טובים בברלין, גם באמסטרדם יש מלונות בדרגת 1 ו-2 כוכבים המציעים חדרים בסיסיים אך מאובזרים כהלכה, נקיים ובמרחק הליכה קצרצר מהאטרקציות המרכזיות.
  • עבור קבוצות ומשפחות מומלץ לשכור חדר אחד גדול ולא כמה קטנים, ללון בהוסטל בו חדר עם מיטות קומותיים או לשכור דירה במתכונת Airbnb.
  • ישנו קונספט חדשני יחסית של מלונות בסגנון קפסולות המציעים חדרי אירוח קטנים עם חללים מודרניים משותפים לכלל האורחים. חוויה זולה ומיוחדת מאוד.
  • לעתים שווה להוסיף עוד קצת כסף וללון במרכז העיר – מה שבטווח הרחוק יחסוך לכם כסף רב על שימוש בתחבורה ציבורית ומוניות.
  • הזול הוא היקר – כדי שלא לחוות עגמת נפש כדאי לבדוק מראש האם במלון ישנה מעלית, חדרים עם או ללא עישון, ארוחת בוקר ומיזוג אוויר. מלונות רבים נמצאים בבניינים ישנים למדי.
  • בתקופות פחות מתוירות, למשל בחודשי החורף, גם מלונות בדרגת 4 כוכבים עשויים להציע חדרים מפנקים במחירים מצחיקים – ככל שתתחילו את החיפושים מראש, תוכלו לתפוס את המבצעים הללו.

אמסטרדם

אולי יעניין אותך גם

דגל של מדינה
תיירות
תרבות השתיה באירלנד

כשאתם חושבים על אירלנד מה הן האסוציאציות הראשונות שעולות לכם בראש? ודאי לפרקונים, יערות ירוקים, צוקים מרהיבים, מבטא כבד ולא מובן, מוזיקה קסומה ו… אלכוהול,

קרא עוד »
בית מעץ מלא
תיירות
חופשה מנצחת בצימר בגולן

 אין כמו חופשה בצימרים ברמת הגולן. השילוב של הנוף עוצר הנשימה של הרמה, עם עמק החולה המשתפך מתחתיכם מצד אחד, ופסגתו המושלגת של החרמון מהצד

קרא עוד »