מתי אפשר להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון?

תהליך ההיריון וההכנה ללידה הוא תהליך מכונן ומרגש עבור כל הורה, אך ככל שהחודשים מתקדמים, מלווה גם בפחדים וחששות מרגע הלידה המתקרב. היות ותהליך הלידה הוא תהליך רגיש ביותר, הרי שקודמים לו טיפולים ובדיקות רבות, אשר לצערנו, יכולים להיגמר גם במקרי רשלנות רפואית וגרימת נזק. מתי אם כן ניתן להגיש תביעה במקרה כזה?

 

רשלנות רפואית- הגדרה

כשאנו פונים לקבלת טיפול רפואי, הרי שאנו סמוכים ובטוחים בדבר קבלת טיפול מיומן, איכותי ומקצועי, מכלל הצוות הרפואי האמון על בריאותנו, החל מהאחות וכלה באחרון הרופאים. אך לא אחת, אנו נחשפים לקבלת טיפול לקוי, אשר יכול להביא לכדי גרימת נזקים ואף תוצאות הרסניות ובלתי הפיכות.

למעשה, רשלנות רפואית תיחשב ככזו כשהטיפול הרפואי שהוענק לא היה מבוצע באותו המקרה ובאותן הנסיבות ע"י "הרופא הסביר". רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי באי ביצוע בדיקות מתאימות, מתן טיפול שגוי ואף באי דיווח מפורט ומקיף אודות הטיפול הראוי, מידת הכרחיותו וחלופות אפשריות, ככל וקיימות.

 

מהי רשלנות רפואית בהיריון?

תהליך ההיריון הנמשך לרוב על פני 9 חודשים, מלווה בהתפתחות הדרגתית של העובר, ובטיפולי בדיקה ומעקב אחר תקינות תהליכי ההתפתחות הללו. בין הטיפולים המוכרים והנפוצים, נכללים בדיקת חלבון עוברי, סקירת מערכות ובמידת הצורך- בדיקת מי שפיר.

בדיקות אלו אמורות לתת תמונת מצב מדויקת ככל האפשר ולהפחית את הסיכון בדבר האפשרות ללידת ילד עם מום. התפתחות עולם הרפואה ועולם הטכנולוגיה הביאו לקיומם של מכשירים מתקדמים ביותר לביצוע בדיקות אלו, אך למרות זאת, עדיין קיימים מקרים לא מעטים, בהם נולדים תינוקות עם מומים.

אם בבדיקה מסוימת ניתן היה לצפות בסיכוי גבוה כי העובר יסבול ממומים, והצוות הרפואי לא שם ליבו לכך, או לא עדכן בדבר האפשרות הסבירה לקיומם של מומים אלו את האם, הרי שמדובר במקרה של רשלנות רפואית בהריון.

 

מקרים נוספים של רשלנות רפואית בהריון

מלבד חיזויים של מומים בעובר, קיימים מקרים נפוצים נוספים של רשלנות רפואית, ביניהם: רעלת היריון- היכולה להביא למחלות ובמקרי קיצון אף למוות של האם והעובר.

סוכרת היריון- באמצעות אבחון מוקדם של מחלה זו, ניתן למנוע נזקים רבים. אך במקרה של אי אבחון בזמן, רמת הגלוקוז הגבוהה בדם יכולה לעבור מהשלייה לעובר ולהביא למצב של עודף משקל מוגזם.

היפוגליקמיה- מצב של רמת סוכר נמוכה, היכולה להוביל למצבים של 'לידה שקטה'.

 

מתי אפשר להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון?

את תביעת הרשלנות הרפואית בלידה ניתן להגיש תוך 7 שנים מעת הלידה, אך קיימים גם מקרים חריגים בהם תתאפשר הגשת התביעה עד להגעתו של הילד לגיל 25.

היות ומדובר במצב מורכב, הן מבחינה משפטית והן מבחינה פיזית עבור האם היולדת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית בהריון, למיצוי מלא של זכויותיכם על פי חוק.

 

מכשיר אולטראסאונד

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »