מול מי ניתן לבדוק את זכאות החזר המס שלנו?

רשות המיסים בישראל מבצעת בכל סוף שנה התחשבנות מול כל אזרח במדינה בין אם עצמאי ובין אם שכיר. התחשבנות זו מייצרת בלא מעט מקרים זכאות להחזר מס. במידה ומגיע לכם החזר מס, יש להגיש בקשה מסודרת לרשות המיסים באמצעות טופס בקשה מתאים – 135 לשכיר, 137 לעצמאי, בהתאם למצב האישי שלכם. יש לצרף לבקשה טפסים נלווים ולהגיש את החומר חתום על ידכם במשרדי מס הכנסה בעירכם. מדובר בהליך לא מאוד מסובך והחזר המס עשוי להגיע לחשבון הבנק שלכם בתוך 30 ימים. מול מי ניתן לבדוק האם הנכם זכאים להחזר מס?

 

סימולטור חינמי

בעידן הדיגיטלי בו אנו נמצאים ניתן לבצע מהמחשב האישי בבית כמעט כל פעולה. לפיכך, ניתן להגיש בקשה להחזר מס און ליין אבל, רשות המיסים בישראל עדיין דורשת מכם להגיע פיזית למשרדי הרשות באזור מגוריכם, להגיש את כל החומרים שהכנתם לפקיד המס. חשוב שהחומרים המוגשים יהיו מסמכי מקור ושיהיו חתומים על ידכם בכל מקום שנדרש. פקיד השומה יקבל מכם את החומרים ויאשר קבלתם בחותמת הרשות על עותק של טופס הבקשה שהוגש.

 

איש מקצוע – מקסימום החזר

במטרה לקבל את החזר המס המקסימלי שניתן חשוב להיעזר ברואה חשבון מנוסה, או בחברה המתמחה בהחזרי מס https://www.hagana.co.il. הידע המקצועי של המומחים יביא לכך שתקבלו את החזר המס הגבוה ביותר שתוכלו, בדרך יעילה ומהירה. המומחים מכירים היטב את השפה של פקידי המס ומכירים כל ניואנס שקיים ויכול למקסם את החזר המס שתקבלו. הכוונה בעיקר לנתונים הקשורים למצבכם האישי, הנחות במס שאולי אינכם מכירים ולכן לא מודעים לכך שהם מגיעות לכם, חישוב נקודות זיכוי שונות ושינויים שחלו אצלכם במהלך שנת המס ועשויים לייצר הפרשי מס לטובתכם.

 

מידע שכדאי שיהיה לכם בכל מקרה

חשוב מאוד, ללא קשר כיצד תבצעו את בדיקת הזכאות שלכם להחזר מס, שתדעו את הדברים הבאים: מתי תהיו זכאים להחזר מס –

  • שינוי בסטטוס אישי כגון –גירושין, סיום וקבלת תואר ולידת ילד הם חלק מהסיבות לקבלת החזר מס.
  • פיטורין – במידה ופוטרתם במהלך שנת המס תהיו זכאים להחזר מס גם אם קיבלתם במשך תקופה קצרה דמי אבטלה.
  • עבודה בשתי עבודות – במידה ועבדתם בשתי עבודות, ולא ביצעתם תאום מס יגיע לכם החזר מס בסבירות גבוהה.
  • שינוי מקום עבודה – במידה ובמהלך שנת המס החלפתם מקום עבודה יגיע לכם החזר מס כתוצאה מהפרשי שכר בין שני מקומות העבודה, במידה והיו כאלה הפרשים.
  • מחלה קשה – החולים במחלה קשה זכאים להטבות מס שיובילו לכך שיגיע להם כסף מהמדינה. חלק מהחולים במחלות קשות זכאים לפטור מלא מתשלום מס הכנסה.
  • חל"ת – עובדים שיצאו לחל"ת במהלך השנה יהיו זכאים להחזר מס מכיוון שבאופן זמני סטטוס ההעסקה שלהם השתנה.
  • נשים בחופשת לידה – נשים שבמהלך שנת המס ילדו ויצאו לחופשת לידה תהיינה זכאיות להחזר מס כתוצאה משינוי הסטטוס האישי וקבלת נקודות זיכוי חדשות.

 

אז מה היה לנו

זכרו, ניתן לבדוק בקלות את הזכאות להחזר מס אולם, מומלץ לשעות זאת בעזרת מומחים שימקסמו את התהליך לזכותכם. בהצלחה.

בדיקת זכאות להחזר מס

אולי יעניין אותך גם

חיסכון ראשית
פיננסים
4 טיפים לחיסכון נכון

אנו חיים בתקופה של תרבות צריכה, בה יש שפע של מוצרים מכל סוג – שגורמים לנו לעיתים לבזבז הרבה יותר כסף משאנחנו באמת צריכים. הרגלי

קרא עוד »