חקירות פרטי – איך למצוא חוקר טוב

נסיבות החיים יכולות להביא אותנו למקומות שלא חשבנו, או לפחות שלא קיווינו, להגיע אליהם. בין אם מדובר בהליך גירושים כואב, חשדות לבגידה או למעילת כספים, ישנם תרחישים שבהם אין ביכולתה של המשטרה לסייע, ונדרשים שירותיו של חוקר פרטי. במאמר זה ננסה להבין כיצד לבחור את החוקר הפרטי הנכון עבורכם. 

 

ההגדרה לחוקר פרטי

חוקר פרטי הוא אדם אשר מיומן ובעל הכשרה באיסוף מידע בדרכים שונות עבור לקוחותיו, בהתאם לבקשותיהם וצרכיהם. המידע נאסף בצורה אזרחית תוך שימוש במגוון אמצעים העומדים לרשות החוקר או המשרד בו הוא עובד. הכשרה לחוקר פרטי נחשבת לארוכה ומעמיקה, הכוללת עבודה במשך כשלוש שנים בכפוף לחוקר מוסמך, ובמקביל לעבור בהצלחה מבחן הכשרה מטעם משרד המשפטים. פרטים נוספים אודות התפקיד תוכלו למצוא באתר https://www.ibpi.org.il

 

חשיבותה של בחירת החוקר הפרטי

החשיבות לבחירת החוקר הפרטי שילווה אתכם בחקר האמת, היא עצומה. פנייה לחוקר פרטי נוגעת לרוב בנושאים רגישים ביותר, במרכזם נמצאים אתם, עם המון שאלות והרבה חוסר וודאות באשר לסביבה שלכם, בין אם מדובר בשותפים עסקיים ואפילו בבן או בת הזוג עימם אתם חיים את חייכם האישיים. חשוב שתעשה בחירה מדויקת של משרד חקירות מקצועי ודיסקרטי, עליו קיבלתם המלצות ממקורבים עליהם אתם סומכים.

 

קריטריונים לבחירת חוקר

ישנן מספר תכונות בולטות שעל החוקר להחזיק בארגז הכלים שלו על מנת להיות בולט ומוביל בתחומו:

  • סבלנות- חוקר טוב לא יתחייב לתוצאות המהירות ביותר, אלא לטובות ביותר. תהליך חקירה מוכרח להיות מדויק ויסודי, ונעשה בדיסקרטיות וכוללת מעקבים ארוכים, איסוף מסמכים ובניית תיק מורכבת.
  • תושייה- חוקר מנוסה שמאחוריו עשרות תיקים ומקרים יידע לאלתר תוך כדי תנועה על מנת להשיג את המידע בצורה הטובה ביותר, יידע להיות ערני ובעל תגובה מהירה למתרחש ולדינמיות של הסביבה המבצעית.
  • הכול בכפוף לחוק- כל פעולותיו של החוקר הפרטי ייעשו בהתאם לחוק, וזה כולל האזנות, מעקב, צילום ואמצעים נוספים העומדים לרשותו. חוקר אמין יידע לעבוד במסגרת הגבולות ששורטטו על ידי מערכות החוק.

 

התאמת מומחיות החוקר למקרה שלכם

משרדי חקירות עוסקים בנושאים רבים. ישנן נסיבות שונות בהן אזרחים פונים לשירותם של חוקרים פרטיים, ויש לאתר את החוקר הפרטי הנכון למקרה בהתאם למקרה. למשל, במקרה של חקירה כלכלית אודות שותף עסקי שמעל בכספים, סביר שלא תשכרו את שירותיו של משרד שמתמחה דווקא בחקירות הקשורות בהליכי גירושין. יש לוודא מול החוקר שנבחר כי הוא אכן מתמחה ומנוסה במקרה הרלוונטי, ומאחוריו ניסיון עבר המעיד על כך.

 

אתר אינטרנט אמין

כאשר אתם מחפשים באינטרנט אחר חוקר אמין, חשוב לשים לב שהאתר של משרד החקירות מגולל בפניכם את תחומי המומחיות שלו, כולל אישורים של חברות בלשכת החוקרים הפרטיים הארצית, וכן את ניסיונם של אנשי המשרד. באתר אינטרנט טוב תוכלו לקרוא מאמרים אודות הקטגוריה הרלוונטית בגינה רציתם לפנות למשרד החקירות הזה.

חוקר פרטי

אולי יעניין אותך גם