מימה כדאי להיזהר כשלוקחים הלוואה לרכב

רכישה של רכב בעיקר כזה מיד ראשונה דורשת סכום כספי גבוה שלעיתים לא נמצא בהישג יד.

לכן, קיימים סוגים שונים של הלוואות שתוכלו לקחת על מנת לרכוש את רכב החלומות שלכם.

לפני שתבחרו את הגוף מימנו תיקחו הלוואה חשוב שתדעו מה לבדוק, מימה להיזהר ואיך לעשות את התהליך בצורה בטוחה.

על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

לרכוש רכב חדש

רכישה של רכב עשויה להיות דבר יקר מאד שלא כולם יכולים להרשות לעצמם. על כן קיימת האפשרות לקבל הלוואה לרכב חדש. באמצעות ההלוואה תוכלו לקנות את הרכב שתמיד חלמתם עליו אפילו כזה מיד ראשונה. את ההלוואות תוכלו לקחת מגופים שונים ולא רק מבנקים כפי שהיה נהוג בעבר. כך למשל ניתן לקבל הלוואה מחברות ביטוח, חברות של כרטיסי אשראי, קרנות פנסיה ועוד.

 

מי נותן לכם את ההלוואה

כיוון שקיימות הרבה אופציות של גופים שמציעים הלוואות ומדובר בסכומים גבוהים חשוב לדעת איך לבחור את מקור ההלוואה ומימה להיזהר. ראשית, חשוב לבדוק האם הגוף הוא אמין ומוכר, בעל בסיס פיננסי יציב ושיש עליו פיקוח קרוב. בדקו את הזכויות המגיעות לכם ושאכן הגוף פועל בצורה חוקית ומאושרת.

 

הלוואה שתוכלו לעמוד בה

נשמע מפתה לקחת הלוואה ולקנות רכב יקר, עם זאת תזכרו כי בסופו של דבר תצטרכו להחזיר את הכסף שלוויתם. לכן, כשתרצו לקחת הלוואה עשו חישוב ובדקו את ההכנסות למול ההוצאות שלכם והאם באמת תוכלו להחזיר את ההלוואה מבלי להיכנס לחובות או למצב בעייתי בחשבון שלכם.

 

לא רק הריבית קובעת

כשלוקחים הלוואה נוטים להסתכל על שיעורי הריבית שהיא כוללת, משמע – הכסף אותו תדרשו לשלם בנוסף להחזר המקורי של ההלוואה. אמנם, ריבית גבוהה היא בהחלט פרמטר להתחשב בו, אך חשוב לבחון אותה בשכלול של קריטריונים נוספים של ההלוואה. לדוגמא, כדאי לבדוק את הנוחות והמהירות של העברת ההלוואה לחשבונכם, את התנאים לגבי ערבים וביטוחים. לעיתים ימצא כי עדיף לקחת הלוואה עם ריבית גבוהה ושכוללת יתרונות אחרים.

 

טיפ אחרון

לפני שאתם פונים לחברה מסוימת, עשו סקר שוק, בדקו על חברות מומלצות עם חברים, בני משפחה, מכרים וכן, בקבוצות ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט בתחום. כך תוכלו לסנן מבין האופציות את אלה המומלצות. כמובן שחשוב לדעת לגבי כל הלוואה שתחליטו לקחת כי אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

בסיכומו של דבר

אמנם לקיחה של הלוואה היא דבר חיובי שמסייע לכם לרכוש את הרכב שתרצו, אך חשוב לדעת כי ישנם דברים שצריך להיזהר מהם בעת לקיחת הלוואה. חשוב שתבדקו טוב מי הגוף שמציע לכם את ההלוואה והאם הוא מומלץ או לא. כמו כן, כדאי שתחשבו האם תוכלו להחזיר את ההלוואה בסיום התקופה כדי שלא תמצאו את עצמכם בחובות.

 

שטרות

אולי יעניין אותך גם

חיסכון ראשית
פיננסים
4 טיפים לחיסכון נכון

אנו חיים בתקופה של תרבות צריכה, בה יש שפע של מוצרים מכל סוג – שגורמים לנו לעיתים לבזבז הרבה יותר כסף משאנחנו באמת צריכים. הרגלי

קרא עוד »