מה זה בדיקת נאותות? מתי משתמשים בה ולמה היא טובה?

בדיקת נאותות (Due Diligence) מתבצעת כאשר יש צורך לוודא כדאיות של השקעה בחברה מסוימת, להתכונן לשיתוף פעולה כלכלי, מכירה, הנפקה, השקעה או כל פעולה שיש לה השלכה כלכלית מרחיקת לכת. בדיקה זו מתבצעת כדי להקטין סיכונים עתידיים בעת מהלכים עסקיים כמו רכישה, מיזוג או הנפקה ציבורית והיא אמורה לספק מידע עדכני ורלוונטי לגבי מצבה של החברה, הפעילות שלה ונכסיה. בדיקת הנאותות מורכבת מסקירה חשבונאית, משפטית, ניתוחים ותחזיות שונות, סיכונים והזדמנויות.

אם סיבת הבדיקה היא הנפקה ציבורית, בדרך כלל היא תבוצע במקביל להכנת התשקיף הנועד לוודא שהפעולה מטיבה עם הציבור ועם החברה גם יחד. אם סיבת הבדיקה היא במסגרת תהליך רכישה של אותה החברה, תבוצע קודם לכן הסכמה עקרונית בינה לבין הרוכשים ובליווי עורכי דין ואנשי מקצוע מתאימים נוספים במידת הצורך. סיבה זו היא בדרך כלל המצב שבו פונים לחוקר פרטי, בעיקר על מנת להישאר בשליטה ולוודא שהצד השני "כשיר ותקין" ושפעולת הרכישה לא תתברר כנזק בלתי הפיך.

 

מהם הנתונים שמתבצעים בבדיקת הנאותות?

  • ניתוח מאזנים ודוחות כספיים, לרבות קבלת תחזיות חשבונאיות
  • בדיקות רקע על השותפים, על תביעות משפטיות המתנהלות כעת או הליכים מסוימים
  • אישור האיתנות הפיננסית של החברה או של הרוכש שלה
  • ביצוע ניתוח SWOT לעסקה (המורכב מארבע האלמנטים: חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים)
  • מידע לגבי סיכונים פוטנציאליים

 

כיצד ניתן להשתמש בתוצאות?

תוצאות הבדיקה נכונות לשני מצבים חשובים:

מצד אחד – מניעת סיטואציות משפטיות עתידיות כתוצאה מדברים שלא היו ידועים מראש. למשל שמשקיע מסוים השקיע בחברה שמבצעת עבירות מס.

מצד שני – קבלת מידע מקיף לגבי טיב העסקה במובן הכלכלי, כולל תחזיות עתידיות לפעילויות החברה, צפי הכנסות ורווחים, דוחות ומאזנים, תזרים ועוד.

 

משרד חקירות לבדיקת נאותות: הדרך לקבל את מלוא המידע לקראת ההחלטה החשובה

אתם עומדים לפני קבלת החלטה עסקית קריטית וזקוקים לאיש מקצוע מתאים שיבצע עבורכם בדיקת נאותות? חוקר פרטי יוכל לסייע לכם רבות לגבי זיהוי וחשיפת המידע המדויק והחיוני שיהווה מדד לביצוע או אי ביצוע העסקה.

חוקר טוב שמבצע בדיקת נאותות חייב להיות בעל ניסיון רב בחקירות. עליו להשתמש ביצירתיות כדי לבדוק ולחקור במקומות הנכונים, בדיוק ובראיית התמונה הכללית על מנת לוודא ששום פרט קטנטן לא נעלם מעיניו, בקסם אישי וביכולתו לדובב אחרים על מנת להשיג מידע קריטי מספקים או שותפים אחרים בנוגע למתווה הפעילות של אותה החברה ובעיקר כדי למנוע מצבים בעיתיים בעתיד הן בצד המשפטי והן בצד הפיננסי.

מאחר ומדובר בהשקעה כלכלית עצומה ורבת משקל, חשוב שלא להתפשר על בדיקת נאותות מהימנה ומקיפה המספקת את כל הפרטים באופן מדויק וללא השמטות וטעויות. בחרו בחוקר עם ניסיון רב בתחום זה, שיוכל גם לזהות בעצמו מקרים "בעיתיים" ולהצביע עליהם בפניכם עוד לפני סיום הבדיקה. רק כך תוכלו להבטיח שהממצאים יהיו אמינים ואיכותיים ויעזרו לכם לקבל החלטה נבונה.

 

זכוכית מגדלת

אולי יעניין אותך גם

חיסכון ראשית
פיננסים
4 טיפים לחיסכון נכון

אנו חיים בתקופה של תרבות צריכה, בה יש שפע של מוצרים מכל סוג – שגורמים לנו לעיתים לבזבז הרבה יותר כסף משאנחנו באמת צריכים. הרגלי

קרא עוד »