מה מושך ישראלים לתאילנד אחרי צבא?

חלק מלהיות ישראלי זה בתום השירות הצבאי הארוך והקשה ללכת לנקות קצת את הראש במדינה אחרת.

אחרי כל כך הרבה שנים במסגרות נוקשות, זהו הזמן המתאים ביותר לצאת לטיול ארוך כדי להרגיש קצת חופש וגם ללמוד להכיר את עצמם ולקבל כיוון יותר

טוב לגבי מה ירצו ללמוד או במה ירצו לעסוק כעת כשהם נכנסים לעולם האנשים הבוגרים.

ישנם המון יעדים לבחור מהם, אך נראה שרבים בוחרים לעשות טיול אחרי צבא לתאילנד, ואין זה מפתיע, תאילנד רחוק וגם קרובה בו זמנית – ניתן להגיע אליה בטיסה ישירה מישראל, מה שהופך אותה לנגישה מאוד, אך זו לא טיסה קצרה במיוחד, היא אורכת כמעט 11 שעות, ובסופה מגיעים למקום כל כך שונה מישראל שהוא רחוק גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית- בדיוק מה שאלו הרוצים להתנתק קצת מהחיים בישראל מחפשים.

יתרון נוסף של תאילנד הוא שהיא זולה ביחס להמון יעדים אחרים, כך שלא מעט צעירים יכולים גם עם לא הרבה כסף להעביר בה חודשיים של טיול מלא אטרקציות וחוויות.

 

איפה מתחילים?

בנגקוק, בירתה של תאילנד, היא גם העיר בה נמצא נמל התעופה הראשי של תאילנד והיא נקודת התחלה נפלאה, בין אם לכמה ימים או יותר. בבנגקוק לומדים להכיר את קצב הדברים בתאילנד, את ההתניידות בטוק טוק, את המאכלים התאילנדים המיוחדים שכנראה לא הכרתם אפילו אם פקדתם את כל המסעדות התאילנדיות בישראל.

בנגקוק היא נקודת התחלה נהדרת על מנת להבין לאן תרצו להמשיך בתאילנד – היא המרכז של החיים בתאילנד ולכן תוכלו למצוא ממנה תחבורה לכל תאילנד, בין אם בטיסות פנימיות או באוטובוסים/ רכבות/ מעבורות.

רבים מהישראלים המגיעים לתאילנד מחפשים "להתפרק". ומה זה אומר להתפרק? ובכן, בדרך כלל זה אומר לבלות את הימים בבטן גב על החוף, לשתות מי קוקוס היישר מהקוקוס ללא כל דאגה בעולם, ובערבים לחגוג כאילו אין מחר.

דרום תאילנד, אזור האיים, הוא אזור שמיועד בדיוק בשביל זה – עם חופים קסומים של חול לבן ומים בצבע טורקיז ומסיבות שנמשכות שעות אם לא ימים. בצידה המערבי של תאילנד נמצא האי פוקט – הגדול מבין איי תאילנד, ובו נמל תעופה המקל על הגישה אליו. יש באי פוקט מלונות מעולים ומפנקים והוא מושך אליו תיירים רבים ובמרכזה עיר גדולה ומאוד אורבנית עם חיי לילה תוססים מאוד לצד חופים בתוליים באי עצמו, או באיים הסמוכים השקטים יותר כמו קופיפי.

בצידה המזרחי של תאילנד נמצא האי קוסמוי, אשר גם לו נמל תעופה המקל את הגישה עליו. קוסמוי הוא מעין גירסה קטנה יותר של פוקט, המשלב בין אורבניות לבין חופים קסומים ושקטים, ובמרחק של חצי שעה במעבורת מקוסמוי נמצא קופנגן – האי הידוע בשל מסיבות פול מון והאף מון – מסיבות ענק המושכות אליהם צעירים מכל העולם לבילוי הכי צבעוני ותוסס שיש.  האיים מציעים הרבה יותר ממסיבות ורביצה על החוף, יש אפשרויות להרבה ספורט אקסטרים כמו צלילה, טיפוס בולדרים וטרקים.

 

לא רק בטן גב

תאילנד ידועה לא רק בזכות האיים היפים שלה, אלא גם בזכות הג'ונגלים הטרופיים הירוקים והשופעים שלה.

בצפון תאילנד, לא רחוק מהגבול של לאוס ומיאנמר נמצאת העיר צ'אנג מאי, שהיא בירת צפון תאילנד והיא הפכה עם השנים להיות יעד אהוב מאוד בקרב מטיילים אחרי צבא. בצ'אנג מאי גם יש נמל תעופה מה שמקל על הגישה אליה.

צ'אנג מאי היא אמנם עיר גדולה, אך היא שונה מאוד מבנגקוק הסואנת. היא בנויה בתוך הג'ונגל ואולי זה הטבע הרב שבה שהופך אותה להרבה יותר רגועה ונעימה, עיר שמרגישה כמו כפר.

גם בצ'אנג מאי ישנם חיי לילה תוססים, ובבוקר ניתן למלא את היום בטרקים בג'ונגל, השתתפות בסדנאות שונות אשר מאפשרות למידה של מיומנויות חדשות וביקור במקדשים הבודהיסטים הרבים.
צעירים רבים מגיעים לצ'אנג מאי על מנת לטפס משם לפאי- עיירה קטנה בלב הג'ונגל אשר הפכה להיות אחד היעדים הפופולריים ביותר בתאילנד בשל המעיינות החמים, האפשרות לעשות קיאקים וקאפטינג בנהר, השווקים הצבעוניים והטבע הקסום שמסביב.

תאילנד אמנם מאוד גדולה, אך ניתן לעשות ויזה של חודשיים (צריך לעשות ויזה זאת מראש) ולבקר בכל הפינות היפות שלה אשר יש להן המון מה להציע לצעירים אחרי צבא בתחומי עניין רבים מאוד.

 

מיטות שיזוף

אולי יעניין אותך גם

תיירות
אמסטרדם – לא רק לעשירים

אמסטרדם היא אחד מיעדי התיירות הפופולאריים והמיוחדים ביותר. לכאורה מדובר ב"סתם" עוד עיר בירה אירופאית אשר מציעה למבקרים בה חופשה אורבנית מהסוג שמוכר לכולנו –

קרא עוד »
דגל של מדינה
תיירות
תרבות השתיה באירלנד

כשאתם חושבים על אירלנד מה הן האסוציאציות הראשונות שעולות לכם בראש? ודאי לפרקונים, יערות ירוקים, צוקים מרהיבים, מבטא כבד ולא מובן, מוזיקה קסומה ו… אלכוהול,

קרא עוד »
בית מעץ מלא
תיירות
חופשה מנצחת בצימר בגולן

 אין כמו חופשה בצימרים ברמת הגולן. השילוב של הנוף עוצר הנשימה של הרמה, עם עמק החולה המשתפך מתחתיכם מצד אחד, ופסגתו המושלגת של החרמון מהצד

קרא עוד »