מה קורה בתאונת דרכים ללא ביטוח ואיך מומלץ להתנהל

אחד הדברים החשובים בתאונות דרכים הוא לדאוג לאנשים שנפגעו וכן לרכבים עצמם.

על כן, אנשים רבים עושים ביטוחים ספציפיים הקשורים לתאונות דרכים, לנזקי רכב וגוף.

ישנם כאלה שלא עושים ביטוח, במקרים כאלה יש לפעול בדרך אחרת.

מה כדי לעשות במצב כזה? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

חוק הפיצויים

לפיו נקבע כי תאונת דרכים היא כל מצב בו התאונה נגרמה בשל שימוש ברכב. בתוך זה נכללים מצבים בהם לוו דווקא הייתה תזוזה של הרכב אך כן נגרמה תאונה, כמו יציאה וכניסה לרכב או פגיעה שקשורה למכניקה של הרכב ועוד. כמו כן, גם הולכי רגל שנפגעים כתוצאה מתאונה. במצבים אלה מי שיפגע יחשב כנפגע תאונת דרכים ויוכל לקבל פיצויים.

את מי אפשר לתבוע?

אדם שיש לו ביטוח על הרכב, יכול לתבוע את חברת הביטוח שלו במקרה של תאונה. במצב כזה שמתקבלת התביעה אותו אדם יוכל לקבל על כך פיצויים מחברת הביטוח. כמו כן, ניתן להתייעץ עם עורך דין בנוגע לשלבים ולדרכים שיש לנהוג על מנת להגיש תביעה לביטוח ולכן את הפיצויים בצורה מלאה כפי שכתוב בתנאי הפוליסה של אותו ביטוח.

אם אין לנהג ביטוח

ישנם מקרים בהם נהגים לא עשו ביטוח חובה או אחר לרכב ובכדי שלא יפגעו מהתאונה וכן יוכלו לקבל על הנזקים פיצויים, הוקמה הקרן למקרים כאלה שנקראת "קרנית". תפקידה היא להיות סוג של חברת ביטוח עבור נהגים שאין להם ביטוח וכך במקרים של תאונה יוכלו הנהגים לתבוע את קרנית ולקבל פיצויים.

כדאי לכם לקבל סיוע נוסף

במידה ויש לכם ביטוח ובעיקר במידה ולא כדאי לכם להיעזר בעורך דין מוסמך ומתמחה בתחום. תהליך התביעות לעיתים יכול להיות מסובך ובירוקרטי, לכן באמצעות ליווי של עורך דין תוכלו לעשות את השלבים הנדרשים בצורה מהירה וקלה יחסית. כמו כן, בדרך זו ייתכן ותצליחו לקבל את כל הפיצויים בלי בעיות. תוכלו למצוא סיוע כאן דרך דף הבית של עורך דין תאונה ללא ביטוח.

איזה פיצויים ניתן לקבל?

סכום הפיצויים קשור בגיל של הנפגע, מה השכר הממוצע שהוא מרוויח, השנים שיש לו לעבוד על ליציאה לפנסיה וכן, לפי הנזק שנגרם לו. בנוסף לכך, מחשבים את ההוצאות שעלולות להיות בעקבות התאונה כמו טיפולים רפואיים וכן, את העזרה של הקרובים לו בכל התהליך.

בסיכומו של דבר

במקרים של תאונות דרכים ישנו חוק פיצויים שקובע כי האדם הנפגע יכול לתבוע את הביטוח שעשה לרכב שלו ולגופו ובך לקבל פיצויים, במידה והתביעה מאושרת. במידה ואין לנהג ביטוח שעשה הוא יכול לתבוע קרן מיוחדת ולקבל מימנה פיצוי. כמו כן, כדאי מאד להשתמש בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום, כך הדברים יוכלו להיעשות בצורה מקצועית מול הבירוקרטיה של התהליך.

סמל משפטי

 

אולי יעניין אותך גם

דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »