מה תפקידו של עורך דין בדיני משפחה?

דיני משפחה הם ענף ייחודי מאוד בתוך עולם המשפט, הן בשל מגוון הסוגיות הנוגעות לחיי המשפחה והן בשל המעמד הדתי הבלעדי שיש לנושאים כמו נישואין וגירושין. פרמטרים אלו דורשים מעורך הדין לדיני משפחה לגלות בקיאות רבה בדינים המשפטיים מצד אחד ורגישות יתר לחלק מהמקרים מהצד השני

 

דיני משפחה בתקופה המודרנית

הגדרת התא המשפחתי עברה תהפוכות רבות בעשורים האחרונים, הבאים לידי ביטוי בשינויים מבניים של התא המשפחתי, כמו גם שינויי תוכן וערכים המאפיינים את המשפחה. על רקע כלל השינויים הללו שהתרחשו ועודם מתרחשים, נוצר הצורך המהותי להתמודד עם סיטואציות משפטיות שונות, המרכיבות יחדיו את המושג המשפטי 'דיני משפחה'.

בנוסף על כך, לדיני משפחה יש מאפיינים ייחודיים להם, ביניהם העליונות של הדין הדתי בכל הקשור לתחומי נישואין וגירושין (בתי הדין הרבניים עבור היהודים, חוקי הכנסייה לנוצרים ודיני השריעה עבור המוסלמים) והמורכבות הרגשית הנלווית לסכסוכים בין בני משפחה. מידע נוסף אודות מאפייני דיני המשפחה, תוכלו למצוא באתר helenasimhi.co.il.

 

מיהו עורך דין לדיני משפחה?

עורך דין לדיני משפחה הוא עורך דין בעל התמחות ספציפית בדיני משפחה, המשתייכים לסדר הדין האזרחי, כאשר עליו לגלות בקיאות בתחום המשפט החוקתי והמנהלי, היות וחלק ניכר מההליכים המשפטיים מגיעים לפתחו של בית המשפט העליון. בנוסף, על עורך הדין לדיני משפחה לגלות גם הבנה בתחום המשפט המסחרי, היות ובחלק ממקרי הגירושין הנפוצים בני הזוג מבקשים לחלוק או למכור עסק משותף, מוניטין עסקי וכדומה.

 

תפקידו של עורך דין לדיני משפחה

בדומה לעורכי דין מתחומים אחרים, גם בתחום דיני המשפחה תפקידו הכללי של עורך הדין לדיני משפחה הוא לספק ייעוץ משפטי, ליווי וייצוג הולם בבתי המשפט ו/או בבתי הדין הרבניים, כאשר לחלקם יש אף את ההסמכה הנדרשת לביצוע הליכי גישור, במטרה ליצור הסכמי פשרה מבלי להגיע להידיינות בבית המשפט.

מלבד זאת, לעורך דין לדיני משפחה ישנם מספר תפקידים עיקריים:

  • לשמור על האינטרס שלכם – להסכמים שנחתמים על ידי עורכי הדין יש השלכות מהותיות על תחומים רבים בחיינו ולפיכך, אחד התפקידים המרכזיים והחשובים של עורך הדין לענייני משפחה הוא לשמור מכל משמר על האינטרס של הצד אותו מייצג.
  • לטפל במגוון נושאים – דיני משפחה מאגדים תחתם מגוון נושאים ותתי נושאים, בהם עורך הדין צריך לשלוט ולגלות בקיאות. בין הנושאים הנפוצים נכללים – הסכמי ממון, צוואות וירושות, תהליך גירושין, צוואות וירושות, קביעת גובה תשלומי המזונות, הסדרי ראייה ועוד.

 

קריטריונים חשובים בבחירת עורך דין דיני משפחה

בחירה מוצלחת של עורך דין דיני משפחה יכולה להיות נקודת ההבדל בין כישלון התיק לבין הצלחתו והשגת היעדים והמטרות שהצבתם לעצמכם ולכן, מומלץ להקפיד על בחירת עורך דין המתמחה באופן ספציפי בדיני משפחה, בעל ידע וניסיון של לפחות מספר שנים, יחסי אנוש מעולים וכמובן בעל המלצות בשפע.

עורך דין משפחה

 

אולי יעניין אותך גם