מחירי טבעות אירוסין

בקשת נישואין של גבר מאשתו העתידית, היא האירוע המשמח המשמעותי הראשון המשותף לשני בני הזוג. בעת הכרזת האירוסין, נהוג בדרך כלל שבן הזוג יעניק לארוסתו הטרייה טבעת אירוסין איכותית ויוקרתית. טבעת אירוסין כאמור יכולה להכיל יהלומים, זהב טהור וכן מיני תוספות שהופכות אותה לאסטטית, מעניינת ובעיקר יקרה. בשורות להלן נדון בנושא טבעת אירוסין ובמחירים האפשריים של טבעות מהסוג הזה. מה ההבדל בין טבעת אירוסין וטבעת נישואין?  מהו טווח  המחירים האפשרי של טבעות אירוסין? להלן התשובות. (המדריך המלא – טבעות אירוסין).

ידיים

טבעת אירוסין, טבעת נישואין ומה שביניהן

אף שהנישואין הם החלק המשמעותי במהלך היחסים בין שני בני זוג, לפחות בתחילת הדרך ועד להולדת הילדים והנכדים, הרי שדווקא טבעת האירוסין, שהיא לכאורה מסמלת רק את ראשיתו של  התהליך, ולאו דווקא את החלק החשוב שבו, היא התכשיט היותר מעוצב, יותר יפה ובעיקר –  יותר יקר בין סוגי הטבעות. הדבר הזה, שהוא לכאורה אבסורד, נובע מהעובדה שבדת היהודית ישנן הנחיות ברורות באשר למראה ולמורכבות של טבעת הנישואין. לדוגמא, אסור על פי ההלכה כי טבעת הנישואין תכלול גם יהלומים. רבנים שונים נתנו מגוון רחב של הסברים לקביעה הזאת, אבל הדבר הקרוב ביותר, ככל הנראה, לאמת הוא הקביעה שטבעת נישואין אסור שתהיה בה משום הטעייה, וכאשר טבעת הנישואין כוללת יהלומים, יש סיכוי גדול שהנראות של היהלומים תגרום לאישה לחשוב על הטבעת שהיא יקרה הרבה יותר ממה שהיא באמת. ואכן, על פי דעת רבנים, אין מעניקים טבעת נישואין שיש בה יהלום. טבעת האירוסין, לעומת זאת, היא משהו אחר לגמרי. כיוון שאין קביעה ברורה בנושא, וכיוון שהאירוסין כשלעצמם אינם מחייבים לפי ההלכה היהודית, הרי שגם באשר למראה ולמרכיבים של טבעת אירוסין אין הלכה פסוקה. כתוצאה, בדת היהודית בכלל ובמדינת ישראל בפרט, נוצר נוהג להשקיע בטבעת האירוסין, הרבה יותר מחשבה וממון מאשר בטבעת הנישואין.

מחיר טבעת אירוסין וכיצד הוא נקבע

מחיר טבעת אירוסין, כאמור לעיל, הינה טבעת איכותית ויוקרתית הרבה יותר מאשר טבעת הנישואין. לפיכך, גם ההשקעה באיכות ובנראות שלה היא גדולה הרבה יותר. טווח המחירים של טבעות אירוסין עשוי לנוע מרמה של כמה מאות בודדות של שקלים, ועד למחיר של עשרות אלפי שקלים עבור טבעות יוקרתיות במיוחד. ידוע גם על מספר מקרים שטבעות מהסוג הזה היו אפילו יקרות יותר. מה שמשפיע על מחירי טבעות האירוסין הם סוג הזהב, סוג היהלום, משקל הזהב ומשקל היהלום וכן רמת הניקיון שלהם שבשפה מקצועית נקראת קראט. כל המרכיבים האלה, מהווים כר נרחב לשינויים ומאפשרים למעשה קביעה של מחירים משתנים. ואולם מעבר לגורמים הללו ישנו גם הגורם האנושי. משמעות העניין הוא שאם החתן המיועד רכש את הטבעת אצל מומחה לדבר הנחשב למעצב על, הרי שעצם העובדה הזאת תייקר במידה רבה את המחיר ותהפוך את הטבעת ליוקרתית במיוחד. המחירים של הטבעת יכולים להיות מושפעים, כמו כן, גם מהמחיר המשתנה מעת לעת של חומרי הגלם, קרי הזהב והיהלומים. אם אין מדובר בטבעת אירוסין מותאמת אישית, מומלץ לבדוק, לחקור ולשאול לפני רכישת הטבעת שתתחיל בשעה טובה את החיים המשותפים.

אולי יעניין אותך גם

טבעת בקופסה
תכשיטים
המדריך המלא – טבעות אירוסין

הבחירה המשמעותית ביותר שנעשה בחיינו בכל הקשור לרכישה של תכשיטים היא כמובן רכישה של טבעת אירוסין. להלן המדריך המלא לבחירה של טבעת אירוסין מושלמת לרגע

קרא עוד »
תכשיטים
טבעות אירוסין – דגשים

הגיע הרגע הגדול – אתה עומד להציע לבחירת לבך נישואין, ומה מרגש יותר מבחירה של טבעת אירוסין? המומחים של דיימונד פקטורי אספו עבורך את הדגשים

קרא עוד »