מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

לאחרונה אנו עדים למקרים רבים שבהם אזרחים מגלים כי הם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. במרבית המקרים  מדובר באזרחים שמגלים את העובדה הזו לאחר תקופה ארוכה של זכאות שלא מומשה. כדי למנוע מהישנות של מצבים אלו, יצאנו לבדוק מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה. הישארו אתנו ותגלו אם אתם לוקחים חלק בסטטיסטיקה ומה עליכם לעשות כדי לקבל את הפטור.

 

תודות למסייעים בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם הגורמים המוסמכים הבאים שסייעו לנו לקבל את המידע המקיף ביותר בנושא:

  • אנשים שיש להם זכאות לפטור ממס הכנסה בשנים האחרונות
  • אנשים שכעת נמצאים בהליך של קבלת פטור
  • עובדים סוציאליים

כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמדריך הנוכחי יציג בפניכם מידע מקיף בנושא שמגיע מכל מיני גורמים שחוו את התהליך באופן כזה או אחר.

 

אז מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה?

העובדת הסוציאלית שליוותה אותנו בכתיבת המדריך ציינה בפנינו את סעיף 9 (5) לפקודת מס הכנסה. לדבריה, זהו הסעיף שעוסק בנושא פטור ממס הכנסה ומאפשר לדעת מי פטורים ממס זה עבור הכנסות שונות:

  1. אדם בעל תעודת עיור
  2. אדם שיש לו נכות בשיעור של כ – 100 אחוז
  3. אדם שנקבעה לו נכות מטעם הביטוח הלאומי בשיעור של כ- 89 אחוז

אם אתם מוצאים את עצמכם באחת או יותר מההגדרות שצוינו לעיל, כדאי שתדעו שאתם זכאים לקבלת החזר במידה והנכות שלכם עולה על כ – 184 יום. כלומר, אם קיבלתם נכות זמנית שאינה עולה על תקופה זו, אתם לא זכאים לקבלת הפטור.

 

אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה? איך תממשו את הזכאות שלכם?

זה טוב ונחמד לדעת שאתם זכאים לקבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, אבל זה לא מספיק. כדי שתוכלו באמת ליהנות מההטבה הזו, עליכם לדעת איך תוכלו לממש אותה. מהבירור שערכנו, התגלה לנו שאתם צריכים להגיש לפקיד השומה שנמצא בקרבת מקום מגוריכם טופס שנקרא 1516 בתוספת עותק נאמן למקור של ההחלטה והפרוטוקול שקיבלתם מטעם הוועדה הרפואית שהתקיימה במוסד לביטוח לאומי. במידה ויש לכם תעודת עיוור, ניתן לצרף רק אותה אל המסמך.

 

השלב האחרון לצורך קבלת הזכאות

כדי שתוכלו לקבל את הפטור לאחר שהגשתם את המסמכים שצוינו לעיל, עליכם לגשת אל פקיד השומה (לאחר שזה יצור אתכם קשר ויעדכן אתכם שנמצאתם כזכאים). הפקיד ינפיק לכם אישור על פטור ממס, אותו תצטרכו להגיש למעסיק שלכם או למי שמשלם לכם את המשכורת החודשית או הפנסיה.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת אם אתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה או שלא. כעת, יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק ליישם את ההליכים שצוינו לעיל ולקבל את הפטור המיוחל. שיהיה לכם בהצלחה!

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

חיסכון ראשית
פיננסים
4 טיפים לחיסכון נכון

אנו חיים בתקופה של תרבות צריכה, בה יש שפע של מוצרים מכל סוג – שגורמים לנו לעיתים לבזבז הרבה יותר כסף משאנחנו באמת צריכים. הרגלי

קרא עוד »