מי תובעים בתביעת תאונת עבודה?

תאונות עבודה, הן כל תאונה ופגיעה הן פיזית והן נפשית, שנגרמה במהלך העבודה או בדרך אליה. לצערנו תאונות עבודה קורות מאות ואלפי פעמים שנה, לכן חשוב לדעת ולהכיר כיצד להתמודד איתן, ומה הזכויות שלכם בעקבותיהן. במקרה של תאונת עבודה בה נגרם נזק רפואי לעובד, ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי לקבל דמי פגיעה, שהם מענק ייעודי של ביטוח לאומי במקרים כאלה. מעבר לכך, ישנן תביעות נוספות ופיצויים שאפשר לקבל וחשוב להכיר. לשם כך, לפניכם הכל על את מי תובעים בתביעת תאונת עבודה?.

 

מה מוגדר כתאונת עבודה?

תאונת עבודה, אינה כוללת הגדרה ספציפית ומכוונת לכל פגיעה ופציעה שהתקבלה עקב העבודה עצמה, או אפילו בדרך הלוך או חזר מהעבודה. הפציעות הנחשבות כתאונת עבודה וככאלה שנגרמו עקב העבודה, הן כל פגיעה פיזית ונפשית, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

תאונות עבודה, מזכות במגוון פיצויים הן מהמעסיק והן מביטוח לאומי ומהביטוח הפרטי שלכם במידה וקיים, וחשוב לברר מול כל גורם כזה, מה מגיע לכם ומה הזכויות שלכם במצב של תאונת עבודה. עו"ד תאונות עבודה יוכל לעמוד לשירותכם, להגיש עמכם את התביעות ולהסביר מה האופציות המונחות לפניכם.

 

איזה תביעות ניתן להגיש לאחר תאונת עבודה?

 

תביעת הביטוח הלאומי בדמי פגיעה

ממש לאחר הפגיעה ותאונת העבודה, אתם יכולים להגיש תביעה אל הביטוח הלאומי, עבור דמי פגיעה בגין תאונת עבודה. זה הוא תהליך לא מורכב, שדורש להגיש באופן אינטרנטי תביעה לא ארוכה. תחילה תצטרכו למלא את הפרטים שלכם, בהמשך לצרף אל התביעה כל תמונה, סיכום רפואי, ומסמכים שונים שיש לכם מהתביעה ומהטיפול הרפואי, אלה יעזרו לביטוח הלאומי להעריך את מצבכם. לאחר מכן, ייתכן ותזומנו לוועדה רפואית, ולבסוף במידה ותאושר הבקשה, תזכו לדמי פגיעה, מענק חד פעמי לרוב.

 

תביעת הביטוח הפרטי

עבור מי שמחזיק בביטוח פרטי, ייתכן ואתם זכאים למענקים ממנו גם כן לאחר תאונות עבודה. כל כיסוי פרטי כולל קריטריונים שונים, ויש לברר את זכאותכם מול הפוליסה שחתמתם עליה, ומול החברה עצמה, ולהגיש תביעה לקבלת הפיצויים המגיעים לכם במידה והכיסוי כולל זאת.

 

תביעת הביטוח הלאומי בקצבת נכות לאחר תאונת עבודה

התביעה לקבלת קצבת נכות לאחר תאונת עבודה, פתוחה רק בפני מי שכבר קיבל דמי פגיעה בתביעה הראשונית. זו תביעה שנועדה להעניק פיצויים נוספים ויתרים על הדמי פגיעה, במידה ונפגעי העבודה נותרו עם נכות ומוגבלות מסוימת וקבועה. במקרה כזה, תוכלו להגיש את התביעה דרך האתר, ובהמשך תזומנו לוועדה רפואית שתבחן את הסטטוס הרפואי הנוכחי שלכם, ובמידה ויש צורך תקבע גם אחוזי נכות.

עבור כל אחוז נכות שייקבע לכם, תקבלו גודל קצבה שונה, לכן זו ועידה די גורלית בכל הנוגע לקצבה העתידית שלכם, שתבחן מה גודל הנזק, והאם הוא באמת מגביל את הפרנסה שלכם והיכולת להשתכר כמו בעבר, לפני תאונת העבודה.

תביעת תאונות עבודה

אולי יעניין אותך גם