פיצויים על פוסט טראומה ואיך להשיג אותם

פוסט טראומה היא תופעה נפשית מוכרת עם ביסוס מדעי רחב שיש לה השפעות משמעותיות מאוד על הבריאות. על הרקע הזה, חברות ביטוח וגופים מוסדיים מאפשרים קבלת פיצויים. אבל איך מקבלים את הפיצויים ועם מי אפשר להתייעץ? הנה המדריך המלא פוסט טראומה מתרחשת אצל גברים או נשים בגילאים שונים.

הסיבה לפוסט טראומה עלולה להיות אירוע צבאי, תאונת דרכים או כל אירוע משמעותי אחר בחיים האישיים והחברתיים. כאשר אנשים סובלים מפוסט טראומה, הם מאבדים את היכולת לתפקד באופן מלא. יתרה על כך, כיום ברור ללא צל של ספק שפוסט טראומה היא תופעה נפשית מוכרת בגלל שיש לה ביסוס מדעי רחב.

 

החשיבות של הגשת תביעה וקבלת פיצויים

ההבנה לגבי ההשפעות המשמעותיות של פוסט טראומה עם הבריאות מחלחלת גם אצל גורמים מוסדיים וגם אצל חברות ביטוח. כפועל יוצא מכך, כל מי שסובלים מפוסט טראומה צריכים להכיר את האפשרויות העומדות בפניהם מבחינת הגשת תביעה נגד חברות הביטוח ודרישה לקבלת הפיצויים. באמצעות הפיצויים מהתביעה, אנשים שסובלים מפוסט טראומה יכולים להסיר עוד דאגה מרשימת הקשיים שלהם ולשפר משמעותית את איכות החיים בהיבט הכלכלי.

 

את מי תובעים כדי לקבל פיצויים?

פיצויים בעקבות פוסט טראומה ניתן לקבל מגורמים שונים. קודם כל, יש את משרד הביטחון שאחראי על טיפול בנושא עבור חיילים משוחררים או נפגעים מאירועי טרור ואלימות. בכל אחד מהמקרים האלה, הגשת התביעה נגד משרד הביטחון דורשת מילוי של הטפסים הרלוונטיים ולאחר מכן זימון לוועדה רפואית. למרות שהתהליך עצמו נוטה להיות ארוך וממושך, הוא מוכיח את עצמו מבחינת היתרונות.

 

הגשת תביעה נגד חברת ביטוח פרטית

אפשרות אחרת היא לתבוע חברת ביטוח פרטית. כאן צריך לבחון כל מקרה לגופו מבחינת המאפיינים של הפוליסה, נסיבות האירוע הרפואי, סוג האבחון הרשמי של הפוסט טראומה וכן הלאה. כאשר מגישים תביעה לחברת ביטוח פרטית, צריך גם להשלים את התהליך מבחינת מילוי המסמכים והגשת הבקשה. עם זאת, ניתן להתייעץ עם בעלי מקצוע שהגיעו מהתחום ומכירים אותו. באופן הזה, משתמשים בניסיון של בעלי מקצוע כדי לקצר את התהליך ולממש את הסיכוי לקבל פיצויים.

 

מה גובה הפיצויים שאותם ניתן לקבל?

גם בגופים המוסדיים והרשמיים וגם בחברות הביטוח הפרטיות קובעים את היקף הפיצוי לפי מידת הנזק וההשפעה של פוסט טראומה על החיים האישיים. חוץ מזה, יש אפשרות להשלים את הפיצוי באמצעות הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי.

בשקלול יחד של כל כספי הפיצויים שאותם ניתן לקבל דרך הגורמים השונים, הסכום עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה. מטבע הדברים, זהו סכום משמעותי שחשוב מאוד עבור גברים ונשים שמתמודדים עם פוסט טראומה ולכן כושר העבודה או ההשתכרות שלהם נפגע בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

פוסט טראומה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »