תביעה לנכות כללית מעבודה

אנשים הולכים לעבודה על מנת להרוויח כסף ולממן את כול חייהם, אך לפעמים דווקא העבודה היא זאת שפוגעת בהם. תאונות עבודה או מצבים רפואיים הנגרמים כתוצאה מהעבודה עצמה, במקרים חמורים יכולים להביא לכדי פגיעות חמורות ואלו לכדי נכות כללית.

כאשר מדובר בנכות כללית אשר נגרמה כתוצאה מעבודה הליך התביעה מול הביטוח הלאומי מתייחס לכך ומזכה את אלו אשר מוגדרים כבעלי נכות כללית מעבודה בקצבה מותאמת.

 

תאונות עבודה ומחלות מקצוע

תאונות קורות כול הזמן כך שנדמה שלא ניתן למנוע אותן. לא תמיד כך הדבר ולעיתים ישנן תאונות אשר כן ניתן להצביע בהן על האחראי ולהראות כי היה ניתן למנוע את התאונה וזאת לא נעשה עקב רשלנות לדוגמא. כאשר מדובר בתאונות המתרחשות בדרך הלוך או חזור מהעבודה וכמובן במהלך העבודה, גם אם לא היה ניתן למנוע את התאונה, הביטוח הלאומי מעין לוקח אחריות על התאונה ובעצם מפצה את הנפגע על הפגיעה שחווה.

 

נכות כללית

כולנו מכירים את הניכוי לביטוח הלאומי אשר יורד מהשכר שלנו בכול חודש, או שעלינו להפריש במסגרת היותנו ישראלים כעצמאים ואפילו כמובטלים. בהמשך לתשלומים החודשיים שכול אדם משלם, תפקידו של הביטוח הלאומי לסייע לנו כאשר נצטרך לכך ובין מצבים אלו נמצאים כמובן מצבים של פגיעות חמורות מעבודה אשר הובילו לכדי נכות כללית.

 

הכרה בנכות

לאחר שאנשים נקלעים למצבים רפואיים אשר מביאים אותם לכדי נכות כלשהיא שמקשה עליהם לעבוד ולהתפרנס כאשר עשו בעבר, על מנת באמת לקבל את ההטבות והסיוע שהמדינה מציעה במסגרת הביטוח הלאומי, נדרש מהנפגע להגיש תביעה לביטוח הלאומי ובה פירוט של המקרה ושל המצב הנוכחי. לאחר מכן, הביטוח הלאומי יחליט האם לקבל את התביעה ובעצם להכיר בנפגע כבעל נכות כללית שנגרמה מעבודה ובהמשך לכך לקבוע את ההטבות.

 

הסתייעות באיש מקצוע

בדומה להרבה הליכים אחרים בחיים אשר איננו מבינים בהם דיה ועל כן כדאי שנסתייע באדם חיצוני שמתמחה בכך, גם בהקשרי הליכים של נכות כללית מעבודה יש איש מקצוע אשר ניתן וכמובן כדאי לפנות אליו והוא עו"ד נכות כללית. זכרו כי מדובר בעתיד שלכם ובסיוע שמגיע לכם ובהמשך לכך תרצו מישהו שבאמת מתמחה ומבין בתחום כך שהוא יוכל להוביל את התהליך עבורכם במקצועיות ובמסירות עד שתקבלו את ההכרה ואת הסיוע שמגיע לכם.

תביעה לנכות כללית מעבודה היא הצעד הראשון על מנת לקבל סיוע מהמדינה כפי שמגיע לכם באם אתם משלמים ביטוח לאומי כנדרש ובעצם כחוק. נכות כללית יכולה להיות בכול מיני דרגות חומרה אך בכול מקרה, גם מהקלה ועד לחמורה ביותר, מגיע לכם סיוע כדי להתמודד עם המצב ולא כדאי שתוותרו עליו רק בגלל פחד מהליכים מסובכים או מאי הידיעה היכן להתחיל כדי לקבל זאת.

נכות כללית

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »