חשיבות ההסמכה: הכל על הסמכתו של המדביר

בעבר כל אדם שהיה ברשותו ספריי נגד ג'וקים יכול היה לקרוא לעצמו מדביר, אך כיום, עם הידע וההבנה עד כמה הדברה עלולה לפגוע בחי ובסביבה, נערך המשרד להגנת הסביבה והוציא מספר הנחיות למי מותר לעסוק בהדברה כמקצוע ואיזו הכשרה נדרשת ממנו.

כמו כן, המשרד להגנת הסביבה התיר לשימוש חומרי הדברה מסויימים ואסר על שימוש באחרים, והרשימה מתעדכנת מדי פעם בפעם. במאמר זה נסביר לכם כל מה שאתם צריכים על חשיבות ההסמכה ומדוע מומלץ לכם לפנות אך ורק למדביר מוסמך.

 

הכל על חשיבות ההסמכה

עד לא מזמן, כשאדם היה מציג את עצמו כמדביר, נהגו לקוחותיו לתת בו אמון מבלי לבדוק איזו הסמכה הוא עבר. אולם כיום המצב הינו שונה. רק למדביר שעבר הסמכה בקורס המוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה ייחשב למדביר מוסמך, גם אם הוא רק עובד אצל מדביר ואינו מנהל את בית העסק להדברה בעצמו, ורק לו מותר לעסוק במקצוע ההדברה.

הנהלים הללו הוקשחו לאחר ההבנה המעמיקה של הנזק של הדברה לא מקצועית יכולה לחולל לסביבה והפגיעה לטווח ארוך באדם, בחי ובצומח. כדי להיות בטוחים שפניתם למדביר מוסמך, פנו אל קוברה הדברות – מדבירים מוסמכים שהינם בעלי נסיון רב בתחום ופועלים במקצועיות רבה.

חשיבות ההסמכה

הכל על הסמכתו של המדביר

אדם המעוניין להיות מדביר יכול לפנות לאחד מעשרות הקורסים המוצעים ברחבי הארץ, תוך בדיקה כי הוא מוכר על ידי המשרד להגנת הסביבה, ולהוציא רשיון הדברה לאחת או יותר מן ההסמכות הבאות:

  • רשיון למדביר ביתי – רשיון זה מתיר לאדם להדביר בחומרי הדברה מותרים באיזורים בנויים למגורים, משרדים עד 500 מ"ר מאוכלס ובניינים עד לגובה של 16 קומות.
  • רשיון למדביר בשטח פתוח – הדברה זו מתאימה לשטחים חקלאיים, שטחים פתוחים סביב שכונת מגורים, איזורי תעשייה ועוד, כל עוד לא מדובר בהדברת גז.
  • רשיון להדברה באיוד – רשיון זה מתיר להדביר בתוך מבנים ומחוצה להם באמצעות גז.

חשיבות ההסמכה

מה לומדים בקורס?

במהלך הקורס לומדים באופן משולב – עיוני ומעשי, על סוגי ההדברות השונות המותרות בישראל, כיצד להשתמש נכון ובצורה בטוחה בחומרי הדברה שונים, כיצד לאחסנם וכיצד להתאים אותם למצב בשטח. בפני הלומדים יוצגו סוגי המזיקים השונים בישראל וכיצד מומלץ להתמודד עימם, כמו כן, נבחן ההיבט הסביבתי והסכנות האפשריות לאדם, לחי ולסביבה וכיצד לשמור עליהם בטוחים ומוגנים.

 

קוברה הדברות – בשביל השקט הנפשי שלך

בקוברה הדברות עובדים רק מדבירים מוסמכים עם רשיון הדברה הפועלים לפי חוק, עם נסיון רב בכל סוגי ההדברות. בקוברה הדברות ערוכים ומוכנים לפתור כל בעיית מזיקים תוך שמירה על הסביבה, על האדם, על החי ועל הצומח ותוך התחשבות מירבית בצרכים האישיים שלכם. לפרטים נוספים תוכלו להכנס אל אתר הבית ולהתרשם.

חשיבות ההסמכה

אולי יעניין אותך גם

רימון חברת שליחויות
בעלי מקצוע
כיצד בוחרים חברת שליחויות?

בחירה של חברת שליחויות עשויה להיות עניין מורכב לפעמים. מי שעוקבים אחר החדשות, יודעים על המקרה שאירעה למותג בגדים מוכר שבחר להסתייע בחברת שליחויות לא

קרא עוד »
איתור נזילות
בעלי מקצוע
איתור נזילות באמצעות מצלמת ביוב

אנו חיים בעידן טכנולוגי שמקל על בעלי מקצוע שונים בפעולות יום יומיות. במדריך הנוכחי אנו נתמקד בטכנולוגיה מתקדמת ביותר שמאפשרת לאינסטלטורים לאתר נזילות באמצעות מצלמת

קרא עוד »
גבינה ובעל חיים
בעלי מקצוע
הדברה של מכרסמים

כולנו אומנם מורגלים בעונות מסוימות של השנה לראות תיקן שרץ לנו בבית פה ושם, כי ישראל זו מדינה חמה ותיקנים אוהבים חום, אך מה קורה

קרא עוד »
שחקן כדורסל
בעלי מקצוע
מיהו הבוס אבנר קופל

אחד השמות היותר מוכרים בענפי הספורט הישראליים, הוא אבנר קופל. מדובר באדם אשר מאמציו הכבירים בענף הכדורסל הובילו לשינויים ניכרים בהתנהלות הארגון. לאחר שנות ניסיון

קרא עוד »
טרקטור עבודה
בעלי מקצוע
כללי זהירות בעבודה עם כלי בטון

עבודה עם כלי בטון, בייחוד בעידן הנוכחי מצריכה התמקצעות כמו גם עמידה בכללי הבטיחות. מהם? המומחים של המנסרים ביהלום, החברה המובילה כיום בענף עבודות הבטון

קרא עוד »