נכות בשל תאונת עבודה

לצערנו, אנשים בריאים מוצאים את עצמם לא פעם כמוגבלים פיזית בתנועה בעקבות תאונת עבודה שאירעה להם. לעיתים מדובר בנכות שמוגדרת כנכות זמנית, לעיתים מדובר בנכות לצמיתות. במדריך הנוכחי נציין בפניכם את כל המידע החשוב שעליכם לדעת אם חוויתם מצב של נכות כזו. הישארו עמנו ותדעו מה עליכם לעשות בעקבות התאונה.

 

רקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו בעקבות נכות שנגרמה לקולגה שלנו מהמשרד. מדובר בבחורה צעירה שעברה תאונה שנראית על פניו מינורית, אך ההשפעות שלה היו עצומות. אותה בחורה מתניידת כיום על כיסא גלגלים לאחר שהחליקה על רצפה רטובה. היא רק תכננה לעבור בין המשרד שלה למטבח ומאז החיים שלה השתנו. היא ביקשה מאתנו לערוך עבורה בירור מקיף בנוגע לנושא של נכות בעקבות תאונת עבודה וחשבנו לעצמנו, שאם כבר אנחנו מסכמים את כל המידע במקום אחד עבורה, אפשר לכתוב על כך מדריך שיקל גם על אחרים שחוו מצב דומה.

 

הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר התאונה

אם אירעה לכם תאונת עבודה, לאחר שתקבלו טיפול רפואי הולם, אתם צריכים קודם לפנות אל עורך דין בקיא בתביעות נזקי גוף. בהמשך נציין בפניכם מדוע חשוב שעורך הדין יהיה בקיא בנושא ואיך תוכלו לבדוק זאת. בשלב הנוכחי, אתם צריכים לשמוע שאכן מדובר בתאונת עבודה. שכן, יש כל מיני סוגים של תאונות ולא כולם נחשבים לתאונת עבודה. עורך דין שבקיא בתחום, יציין בפניכם שתאונה מסוג זה מתרחשת במקרים הבאים:

  • תאונה שאירעה במקום העבודה
  • תאונה שאירעה בדרך למקום העבודה או בדרך ממנו לבית
  • תאונה שאירעה במסגרת סידורים מחוץ למקום העבודה

 

הדבר השני שאתם צריכים לעשות לאחר התאונה

לאחר שקיבלתם טיפול רפואי הולם ויצרתם קשר עם עורך דין שאמר לכם כי אכן מדובר בתאונת עבודה, עליכם לבדוק פרטים אודות עורך הדין הנבחר. אם הגעתם אליו לאחר חיפוש כללי ולא מעמיק, כדאי שתכתבו את שמו המלא של עורך הדין בגוגל ותקראו אודותיו פרטים נוספים. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות יישום הטיפים הבאים:

  • קריאת ביקורות שנכתבו עליו בלשונית הביקורות של גוגל
  • מעבר על האתר שלו
  • חיפוש אחר ביקורות ברשתות החברתיות ועוד

 

הדבר השלישי והאחרון שאתם צריכים לעשות לאחר התאונה

בשלב זה אתם צריכים לרכז את כל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם. במיוחד את אלו שקיבלתם במוקד הרפואי שאליו ניגשתם מיד לאחר התאונה. את המסמכים הללו תצטרכו למסור לעורך הדין הנבחר והוא יפתח עבורכם תביעה שתאפשר לכם בסופו של דבר לקבל פיצויים הולמים. לעיתים התביעה תביא לקבלת אחוזי נכות שיאפשרו לכם לקבל החזרים עבור טיפולים רפואיים, רכישת תרופות ועוד.

 

כמה מילים לפני סיום

עד כאן כל הבירור המקיף שערכנו בנוגע לנכות בשל תאונת עבודה, מקווים שקיבלתם את כל הפרטים החשובים לכם בנושא.

נכות עקב תאונת עבודה

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »