איזה סוג הצללה הכי מתאים לגינה ביתית

בימות הקיץ החמים כשהשמש קופחת במיוחד, ישיבה בגינה עלולה להיות כרוכה בהזעה, חוסר נעימות ובמצבים קיצוניים – אף מכת שמש.

ויטמין D המגיע מהשמש חיוני לעורנו ולבריאותנו, אך רק כאשר הוא מגיע במידה מבוקרת.

על מנת לשמור על בריאותנו כדאי לדאוג להצללת הגינה.

במאמר שלפניכם קיבצנו עבורכם כמה סוגים אופציונליים.

 

אינדיבידואלי

ראשית, לפני סקירת ההצללות העומדות ברשותכם, נפתח באמירה כללית. ישנם סוגים רבים של הצללה, לכל סוג יש את יתרונותיו וחסרונותיו. ישנם קווי דמיון בין הסוגים, אך עם זאת יש גם מאפיינים המייחדים סוג אחד לעומת משנהו. מומלץ לבחור את סוג ההצלה על פי האפיון של הגינה שלכם, גודלה, סגנונה ועוד… אם אינכם בטוחים, ניתן להיעזר באיש מקצוע שימליץ לכם מהי ההצללה שתתאים לכל צרכיכם.

 

ברזנט

ברזנט הוא יריעת בד גמישה וחזקה העשויה מ- PVC. PVC הינו חומר איכותי היכול להגן מפני קרני UV. בשל תכונותיו הברזנט מחזיק כמה שנים עד שנפגע מתנאי מזג האוויר. כיום ניתן לקנות ברזנט לפי מידה, על מנת להתאים את גודל הברזנט לגודל הגינה שלכם. כך הברזנט יצל רק על החלק שתרצו מתוך הגינה שלכם. כמו כן, ניתן לרכוש ברזנטים בצבעים וטקסטורות שונות – צבע כהה יותר מבצע הצללה הרמטית יותר.

 

שמשיה

אם אתם מעוניינים בפתרון הצללה מינימלי ונייד, שמשייה היא פתרון טוב עבורכם. יכול להיות שהקונוטציה הראשונית שלכם לשמשיה היא חוף ים, אך כדאי לדעת שכיום ישנן שמשיות המתאימות לגינה הביתית, בעלות מראה דקורטיבי ואסתטי. אחד היתרונות המרכזיים של שמשיות הוא שניתן לקפל אותן ולאחסן אותן, כך שאם אתם לא מעוניינים לשבת בגינה בערב כשהצללה מעל ראשכם – שמשיה עשויה לסייע לכך.

 

גזיבו

סוג הצללה זה קיים גם כקבוע וגם כנייד, בחירתכם תלויה במטרתכם. ישנם סוגים שונים של גזיבו, המסווגים על פי כמה קריטריונים: סוג החומר – עץ או מתכת, גודל הגזיבו וכן צורתו. הגזיבו מורכב מחומר איכותי החוסם את קרני השמש. עם זאת, יש לציין כי גזיבו קבוע נחשב עמיד יותר מאשר גזיבו נייד, בשל החומרים ממנו עשוי. מגוון האפשרויות העומדות בבחירת גזיבו מוסיפות לו יתרון. תוכלו לבחור הצללה לפי החומר ממנו הגזיבו עשוי, סגנון הגינה וכן גודלה.

 

פרגולה

כעת נעבור לאמצעי הצללה בעל מראה אסתטי ויוקרתי. פרגולה היא גגון הצללה שיכול להיות עשוי מעץ או אלומיניום. הפרגולה נשענת על עמודים וניתן לשבת תחתה ולהנות מאוויר נעים יותר. היא אינה אטומה לגמרי, אך ניתן להוסיף לה אלמנט חיפוי/קירוי אם הינכם מעוניינים בסגירה אטומה. חשוב לציין כי למרות שפרגולה נחשבת תוסף בנייה, בנייתה אינה מחייבת היתר בנייה, אגרות בנייה ותוספת לארנונה.

 

לסיכום

הקיץ בישראל יכול להיות מוגזם ולהבריח אותנו למזגן, אך חשוב לדעת שישנן דרכים בהן תוכלו להמשיך ולהנות משהייה בגינתכם היפה. קיימים סוגים שונים של הצללות המתאימים לסוגים שונים של אנשים, גינות, מטראז' ועיצוב. בחרו בנחת את סוג ההצללה המתאים לכם ביותר ותהנו מהגינה שלכם! 😊

 

בד קשיח

אולי יעניין אותך גם