בעזרת אילו כלים מנסרים בטון?

בטון הוא אחד מחומרי הגלם האמינים ביותר בענף הבנייה. בטון משמש לבנייה של חללים שונים ומבנים, לפי צרכים משתנים. הבטון הוא תערובת של מספר חומרים שונים, כמו מים וחול בין היתר. התערובת הזו נוזלית ולאחר מספר שעות של התייבשות היא מתקשה מאוד. מה קורה כאשר צריכים לפרק את החומר המוצק והקשה שמתקבל לאחר ייבוש הבטון? ישנם כלים מיוחדים וייעודיים שחזקים מספיק לניסור של בטון.

 

לנסר בבטון

ניסור בטון הוא אולי לא דבר שנשמע טריוויאלי כל כך, כמו ניסור של עץ או חומרים אחרים שאינם מתאפיינים בקשיחות וצפיפות כל כך גבוהה, אך למעשה מדובר בפעולה שמבצעים אותה לא מעט בענף הבנייה. ישנן עבודות ניסור בטון מגוונות, שמותאמות לדרישות שונות של הלקוח, לצרכים מסוימים ולהתאמות שזקוקים לעשות בחללים או מבנים שונים.

מתקינים מעלית חדשה בבניין? תצטרכו לבצע ניסור של בטון. רוצים להתקין חלות או דלת חדשה בקיר בטון? תצטרכו לייצר פתח ייעודי באמצעות ניסור בטון. מעוניינים לאחד שני חללים סמוכים שמופרדים על ידי קיר בטון? ניסור בטון היא הפעולה שתאפשר זאת.

ניסור בטון הוא לא עניין חדש, ובכל זאת, מדובר בפעולה שלא פשוטה, עקב התכונות של הבטון. לכן, ניסור בטון מבוצע עם כלים מיוחדים שיכולים להתגבר על החומר הקשה הזה.

 

מסור יהלום

עיקרון פעולת הניסור הוא פשוט – חומר שזז במהירות על חומר אחר יצליח לנסר אותו, כל עוד החומר שנמצא בתזוזה חזק יותר. לכן, כשמנסרים עם מסור ידני העשוי ממתכת קרש עץ, בסופו של דבר המסור יגבר על העץ. כפי שכבר ציינו, בטון הוא לא חומר פשוט לניסור, ולכן יש לנסר אותו עם מסור חזק מאוד.

המהירות של המסור היא אומנם פרמטר חשוב, אך אם החומר ממנו עשויים "השיניים" של המסור לא יהיה חזק מספיק, הוא לא יצליח לנסר בבטון. לכן, כדי לנסר בבטון משתמשים במסור יהלום. זהו מסור בעל שיניים העשויות מרסיסי יהלומים. היהלום חזק יותר מהבטון, מה שמאפשר למסור זה לבצע את פעולת הניסור ללא בעיה.

 

חוט יהלום

ישנם מקומות מסוימים שמסור יהלום לא יכול להגיע אליהם מפאת גודלו, ובכל זאת צריכים לבצע פעולות ניסור שונות בבטון באותן מקומות לא נגישים. חוט יהלום הוא חוט תיל עם רסיסי יהלומים, שמאפשר חיתוך של בטון.

 

מקדחת יהלום

בעוד שמסור יהלום מאפשר חיתוך ישר בבטון, באמצעותו ניתן ליצור פתחים ריבועיים ומלבניים למשל, מקדח מאפשר יצירה של פתחים עגולים. כשיש צורך בפתחים כאלו, או ביצירת חורים בנקודות מסוימות בקיר הבטון עצמו, משתמשים במקדחת יהלום.

זוהי מקדה עם רסיס יהלום בקצה שלה, מה שמאפשר למקדחה לבצע את התנועה הסיבובית שלה על גבי קיר הבטון ללא בעיות. כלי זה משלים את מסור היהלום ונותן מענה שהמסור לא יכול לספק.

עבודות ניסור בטון

אולי יעניין אותך גם

איטום
שיפוצים ובניה
מה זה קבלני איטום?

לקראת החורף הקרב ובא, מתחילים לעלות כל מיני מושגים לאוויר שרלוונטים לכולנו. מושגים כמו מטריה, מעיל או מגפיים הם מושגים מאוד יום יומיים, אולם לצידם

קרא עוד »
ציור של חדר
שיפוצים ובניה
4 טיפים חשובים בשיפוץ אמבטיה

חדר האמבטיה הוא אחד המקומות היותר רגישים בבתים פרטיים ובדירות מגורים. חדר האמבטיה חשוף ללחות גבוהה ולטמפרטורות גבוהות, לאורך כל ימות השנה.כיוון שכך, חזקה על

קרא עוד »
ציור של שרותים
שיפוצים ובניה
שירותי עבודות אינסטלציה

יש לכם בעיית אינסטלציה בבית ואתם רוצים לטפל בה אחת ולתמיד? או שאולי אתם רוצים לעשות שיפוץ ולהחליף את המערכת כולה? אם כך, אין ספק

קרא עוד »