הר הכסף 2 – הרימו את כספכם מהרצפה

לא רבים המקרים בהם אנו זוכים לקבל כסף. הרשו לנו להכיר לכם את מערכת הר הכסף 2 – מדריך למשתמש אשר הוקמה בדיוק למטרה זו – להחזיר לרשותכם כסף המגיע לכם. יותר מדויק – כסף שהוא שלכם אך לא ידעתם קיומו. לאורך השנים כספנו עובר ממקום למקום, מחשבון בנק כזה לקרן פנסיה אחרת. בסדר, אנו בטוחים שקלטתם את הרעיון. המערכת מאפשרת למעשה לכל אדם לחפש האם יש בבעלותו כספים אבודים בקרנות, בין אם בקרנות פנסיה, קופות גמל וחשבונות בנק לא פעילים. נתונים מדהימים של משרד האוצר מראים כי סך סכום הכסף החבוי עומד על מעל 5,000,000,000 ₪ (כן, לא התבלבלנו, 5 מיליארד ש"ח).

הרימו כספכם

נהדר! איך אני בודק אם גם לי מגיע?

מערכת הר הכסף 2, באופן הגיוני, קדמה למערכת הר הכסף 1 אשר שוחררה לשימוש חופשי בשנת 2013. ההבדל בין שתי הגרסאות הוא משמעותי – מאגר החיפושים של הגרסה השנייה כלל גם חשבונות בנקאיים, זאת בזכות הצטרפותו של בנק ישראל למהלך. על פי הנתונים, כחצי מיליון חשבונות בנק לא פעילים הצטרפו למאגר החיפוש הפוטנציאלי בעקבות הצטרפותו של בנק ישראל.

כאמור, השימוש במערכת הוא פשוט מאוד, והכי חשוב – בחינם לחלוטין. החיפוש מתבצע על ידי הקלדת תעודת זהות או שם ולמעשה, מסתיים כאן – מדובר במערכת פשוטה עד כדי כך. עוד חשוב לציין כי המערכת כוללת חשבונות בנק לא פעילים בלבד, בהם לא התבצעה כל פעילות במהלך שנה. על כן, ייתכן וזאת הסיבה בגינה אינכם מצליחים לאתר את הונכם המיוחל. במקרה ואתם כן בטוחים כי כספכם שוכב וממתין לכן בגוף כלכלי או מוסדי כלשהו, ההמלצה היא לפנות לאותו גוף באופן אישי ולהתחיל בבדיקה של הנושא.

מצאתי כסף, מה עכשיו?

קודם כל, מזל טוב – זהו בהחלט יום המזל שלכם. שנית, דעו כי כאן לא הסתיימה מלאכתכם. כאמור, באם מערכת הר הכסף 2 איתרה בהצלחה כספים אבודים השייכים לכם, בידכם 3 אפשרויות:

  • למשוך את הכסף: באם אתם נמצאים במצב בו הכסף שאותר הכרחי עבורכם, כמובן שמצויה בידכם האפשרות למשוך אותו באופן מהגוף הפיננסי בו הוא אותר.

 

  • להעביר את הכסף: אופציה שניה היא להעביר את הכסף למקור אחר, ייתכן לגוף הפיננסי המחזיק בכספכם הנוכחי. הכוונה היא שבאם אתם מרוצים מן הרווח וניהול כספכם בגוף בו נמצא כעת, תוכלו להעביר אליו ישירות את הכסף שאותר עבורכם במערכת הר הכסף 2.

 

  • להשאיר את הכסף: איתרתם את הכסף, הוא שלכם. כעת השלב הבא הוא לבדוק את אחוזי הרווח. ייתכן והריבית שקיבלתם על הכסף, וללא ידיעתכם, הייתה כזה המטיבה עמכם. במידה זו, ובאם החלטתם כי אתם מרוצים מתוצאת הניהול של הכסף, תוכלו כמובן לבחור להשאירו במסגרת זו.

 

כאמור על אף ההרגשה, המוטעית, כי "זכיתם" בכסף, יש לנהל אותו בשום שכל. יש להתחשב במספר גורמים טרם קבלת ההחלטה, ובעיקרם כמובן מצבכם הכלכלי. לכל אחת מן האופציות לעיל חשיבות כלכלית גדולה, ועל כן מומלץ להיוועץ עם מומחה כלכלי הבקיא בנושא לאשורו. כעת, היכנסו למערכת הר הכסף 2 כדי לבדוק את זכאותכם.

 

אולי יעניין אותך גם