מיסוי נדל"ן עורכי דין ומה שבניהם

מתעניינים בשוק הנדל"ן? עומדים לרכוש דירה חדשה עבורכם? ביצוע עסקת נדל"ן יכולה להיות מורכבת ובעלת השלכות ארוכות טווח. על מנת לסייע לכם לקבל הבנה בנוגע לרכישה, ריכזנו עבורכם כמה דברים שחשוב שתדעו על תפקידו וחשיבותו של עורך דין בעסקה וכן על מיסי נדל"ן.

 

עסקת נדל"ן? אתם צריכים ליווי של עורך דין

עו"ד מקרקעין הוא קריטי לכל עסקת נדל"ן, גם אם לא מדובר בעסקה הראשונה שלכם. עורך דין נדל"ן ילווה אתכם לאורך כל התהליך ויוודא שאין חריגות חוקיות בתהליך. ביצוע של רכישת נכס כרוכה בחוקים ורגולציות רבות ומחייבות שרק אנשי מקצוע ידעו לעקוב אחריהן, וכן בבדיקות שיש לבצע בטרם העסקה. עורך הדין שלכם יוודא בעדיפות הראשונה כי אתם מכירים את הזכויות העומדות לרשותכם וכי איש לא פוגע בהן.

הוא גם ידאג ללוות אתכם באופן אישי ויוודא שהכול נעשה בצורה חוקית על מנת שלא תסתבכו עם רשויות החוק ללא ידיעתכם. כמו כן, עורך הדין ידע כיצד ניתן לבדוק פרטים חוקיים על הנכס ועל מי שרוכש לכם אותו, על מנת לוודא שלא מדובר בתרמית רכישה או באנשים שאינם הגונים ועלולים לנצל אתכם ואת כספכם לרעה. כל הסיבות המפורטות מצביעות שעורך דין מקרקעין הוא בעל מקצוע מחייב עבור עסקה מוצלחת.

 

מיסוי נדל"ן – כמה זה יעלה לכם?

כשמדובר ברכישות ועסקאות נדל"ן, כדאי לקחת בחשבון את המיסוי הנדרש. גובה המיסים שתצטרכו לשלם עלול לעלות לכם לא מעט וכדאי להיערך לכך כמה שיותר מראש, על מנת להימנע מחיובים שלא תוכלו לעמוד בהם. גובה המס אותו תצטרכו לשלם משתנה מעת לעת, בהתאם לשינויים במדדים, ומושפע מפרמטרים רבים – סכום העסקה שהתרחשה, שווי הדירה, מצב כלכלי שלכם, הון עצמי ראשוני, האם מדובר בעסקה ראשונה שלכם, האם אתם מחזיקים בנדל"ן נוסף, נקודות מס מזכות שאולי יש לכם ועוד.

חישוב גובה המס נעשה על ידי מס הכנסה אך עלולים להיות בו טעויות, ולכן מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון. כדאי גם להתייעץ עם עורך דין בנושא. עורך דין אומנם לא ידע לחשב את גובה המס, אך מתוך ידיעתו והכרתו את החוק הישראלי, ידע למצוא אם ישנן מעין "פרצות" בחוקי המיסים אשר יכולות לסייע לכם לשלם מס מופחת.

 

האם אצטרך סיוע של מומחים נוספים?

בהחלט, תצטרכו מומחים ואנשי מקצוע נוספים בעת ביצוע עסקת נדל"ן. ראשית, כדאי להתייעץ עם יועצי משכנתא על מנת לוודא שבחרתם במסלול משתלם שתוכלו לעמוד בו. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם שמאי להערכת שווי הנכס, להיעזר בקבלן או מהנדס לבדיקת פגמים שיש בנכס, להתייעץ עם מתווך לגבי ערך הנכס ועתיד ערך הנכס (האם צפוי לעלות או לרדת), וכן להתייעץ עם יועץ כלכלי על מנת לוודא שעסקת הרכישה היא משהו שמתאים למצבכם.

עורכי דין מקרקעין

אולי יעניין אותך גם