מי זכאי לרישיון נשק?

רישיון לנשק הוא לא דבר שיכול להיות לכל אחד, בעיקר בישראל כאשר נדרש לקבל אישור בכדי להוציא רישיון. קבלת זכאות לרישיון לנשק תינתן רק לאחר עמידה במספר קריטריונים הכרחיים שעליהם החליטה המדינה. רוצים לדעת מהם? על כך ועוד מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

למה בכלל נשק?

הרצון להשתמש בנשק בישראל הוא יחסית גבוה וכנראה שאם נבחן לעומק את הסיבות לכך, בהחלט אחת בהן תהיה סיבה ביטחונית. המצב הבטחוני במדינה בהרבה תקופות עשוי להיות בעייתי, תקופות של פיגועים, מלחמות, פחד לצאת לרחוב. לכן, אנשים רבים יכולים להרגיש את הצורך להיות מוגנים או לפחות להגן על עצמכם. בהתאם לכך, הרבה מהם ירצו לעשות רישיון לנשק.

 

האם כולם יכולים?

ספוילר קטן, לא כולם יכולים לקבל זכאות לרישיון נשק וטוב שכך מבחינה בטיחותית ובכדי לשמור על החוק והאיזון במדינה. כדי לקבל זכאות לרישיון נשק צריך לעמוד במספר קריטריונים הכרחיים. הראשון עומד על כך שהאדם חייב להיות תושב קבע בישראל או בעל אזרחות ישראלית. כמו כן, נדרש להיות אדם שגר בישראל במשך שלוש שנים טרם הבקשה להוצאת הרישיון.

הגיל של האדם המבקש רישיון הוא גם חשוב וקריטי, אך הוא משתנה בהתאם לעוד קריטריונים. כך למשל אדם בעל אזרחות שלא ביצע שירות כמו שירות לאומי או צבא, יוכל להוציא רישיון רק בגיל 27 והלאה. לעומת זאת, אדם בן 18 שהוא אזרח או תושב קבע וכן שירת בצבא, יוכל להוציא רישיון לנשק בגיל מוקדם זה.

יתרה מכך, יש לעמוד במאפיינים שונים שאותם קבע המשרד לביטחון פנים בישראל. אלו כוללים קריטריונים שונים כמו אדם שגר ביישוב שמוגדר לכך, אדם שעובד בהובלה של חומרי נפץ, קצינים, כבאים, אנשים שעוסקים בציד ועוד. חשוב לבדוק שאתם אכן עומדים בקריטריונים השונים לפני התחלת התהליך של הוצאת רישיון לנשק כי אחרת אין סיבה שתקבלו זכאות.

רובה

מה כולל התהליך של קבלת זכאות לנשק?

לאחר שעוברים פרוצדורות של טפסים שונים ומסמכים אותם מביאים לפקיד הרישוי. יש לחכות שהוא יאשר זאת, במידה והמסמכים מאושרים השלב הבא הוא לקבל את האישור של משרד הבריאות והמשטרה. רק לאחר מכן, ניתן לבצע אימונים שונים כמו ירי במטווח בכדי לקבל את הרישיון. בשלב הבא יש ראיון קצר עם פקיד הרישוי ובמידה ותעברו את כל השלבים תוכלו לקבל זכאות לרישיון נשק למשך שלוש שנים.

 

בסיכומו של דבר

רישיון לנשק הוא לא דבר של מה בכך, לא כולם יכולים לקבל זכאות לשימוש בנשק במדינת ישראל. יש לעמוד במספר לא קטן של קריטריונים ביניהם הבולטים דורשים תושבות קבע בישראל או אזרחות ישראלית, התאמה של הגיל למאפיין נוסף כמו שירות בצבא ועוד. לאחר האישורים הראשונים יש לעבור תהליך הכולל הסמכה ואישורים נוספים ורק לאחר כל השלבים ניתן לקבל זכאות לרישיון נשק.

אקדח

אולי יעניין אותך גם