מס על מכירת דירה בארה"ב – פירוט המיסים והליך הדיווח

ארצות הברית נחשב יעד אטרקטיבי עבור משקעי נדל״ן רבים. משקיעים זרים וחברות רבות מציעות השקעות אטרקטיביות במיוחד בכל מה שקשור לנדל״ן במדינות רבות בארה״ב, וישראלים רבים מעורבים בשוק בהשקעות של תחום הנדל״ן של ארה״ב. תשלומי מיסים בארה״ב מתבצעות מול רשויות מס הכנסה והם על בסיס רבעוני. הנה כל הפירוט על המיסים והליך הדיווח.

 

האם כדאי להשקיע בנדל״ן בארה״ב

ארצות הברית הוא בהחלט יעד אטרקטיבי להשקיע בו מבחינה נדלנ״ית. משקיעים זרים רבים משקיעים בנכסים בארה״ב, וביניהם גם הישראלים שהם חלק בלתי מבוטל מהשוק הנדל״ני של ארה״ב. כדי שתשואות הנכסים ינוהלו באופן תואם לחוקי המס של ארה״ב, על המשקיעים להכיר לעומק את התקנות של רשות המיסים האמריקאית. עליהם להכיר את השוק בכל אשר קשור לרגישה דירה וגם בדגש על תקנות מיסוי נדל״ן בארה״ב עבור משקיעים זרים אחרים.

 

כיצד מבוצע מיסוי נדל״ן בארה״ב

תשלומי המיסים בארצות הברית בכל הקשור לתחום הנדל״ן, בין אם מדובר גם על הכנסות פסיביות אחרות, ברשות המיסים האמריקאית מתבצעת על בסיס רבעוני, אך זאת במקרה שלא נוכה מס במקור. מועד האחרון לתשלום המס הוא ה-15 באפריל, ואין אפשרות הארכה. למעשה, במקרה של אי תשלום בזמן עלול לגרור אתו קנסות ולא מעט ריביות. אך את הדוח השנתי ניתן להגיש עד 15/12.

 

סוגי המיסים בעת השקעה בנדל״ן בארה״ב

לא מעט משקיעים מחשבים התשואה הצפויה לעסקה ללא התחשבות בהיבט לא פחות חשוב – המס. במקרים רבים, לאחר שמשקיעים מגלים את גבוה המס שאמור להיות משולם בכל עסקה או בכל מודל, יהיה ניתן לראות שלעיתים העסקה עשויה להיות לא משתלמת או רחוקה שנות אור מהתחזיות הראשונות. לאחר שהוחלט להשקיע בנדל״ן בארה״ב, חשוב להגיש זמן גם להיבט המיסוי שאינו פחות חשוב. היבט זה מאוד חשוב ואפילו קריטי לצורה שבה אתם משקיעים בנדל״ן בארה״ב, למיקום ההשקעה והמיסים בארה״ב במקום בו אתם תחליטו להשקיע. לפני שאתם משקיעים יש כמה מיסים שתצטרכו לקחת בחשבון כמו מס פדרלי, מס מקומי ומס לעיר.

 

מס פדרלי, מס מקומי ומס לעיר

מס פדרלי הוא מס כללי בארה״ב שחל על כל התושבים. מס פדרלי הוא דומה מאוד למס הכנסה הישראלי ומגדיר את גובה המס אותו תשלום ישות משפטית המחזיקה בנכס. בנוסף למס הפדרלי, קיים מס כללי שאותו תשלם החברה או הישות המשפטית המחזיקה בנכס. יש לא מעט מדינות אשר מחייבות דם במס מקומי עבור ההכנסה. המס האחרון הוא מס עיר. בדומה למיסי מדינה גם ערים דורשות מיסים עבור הרווחים. ברוב המקרים לא מדובר במיסים בשיעור גבוה, אך הסכומים לא מבוטלים וגם האכיפה בהתאם.

רוצים לדעת על מס אמריקאי? היכנסו עכשיו אל מסאמריקה – MasAmerica וגלו את כל הפרטים החשובים ביותר לפני השקעה בארה״ב ועל כל תהליכי המיסוי שחשוב מאוד לדעת.

דִירָה

אולי יעניין אותך גם