אובדן כושר עבודה זכויות ומידע

פציעות ומחלות שונות יכולות להביא אותנו אל מצבים קשים מבחינה גופנית, אך לא רק. גם מבחינה כלכלית עלול להיווצר נזק משמעותי ברמה האישית וברמת התא המשפחתי. במקרים מסוימים, אדם שלוקה במחלה כלשהי או חווה פציעה חמורה, עשוי לאבד את היכולת שלו להתפרנס. במקרים כאלו קיים ביטוח אובדן כושר עבודה, שאמור לסייע לאנשים שמגיעים למצבים הללו. הנה מה שצריך לדעת עליו.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא דבר שיש לכל עובד בישראל. החיים לא צפויים, ואירועים שונים יכולים לגרום לנו לאבד את היכולת שלנו להתפרנס ולפרנס את המשפחה שלנו. תאונות שמובילות לפציעות חמורות או מחלות שמונעות מאיתנו את היכולת לבצע פעולות הקשורות לעבודה שלנו, יכולות בהפתעה לגרום לחיים שלנו להתהפך.

כל עובד בישראל מחויב בביטוח אובדן כושר עבודה, כחלק מקרן הפנסיה שלו או כחלק מביטוח מנהלים. הביטוח הזה הוא אחד הרכיבים השונים שמרכיבים את קרן הפנסיה או את ביטוח המנהלים, ומדי חודש חלק מסוים מהסכום שמופרש אליהם מועבר אל הביטוח הזה. הסכום שמועבר משתנה, ותלוי במסלול שכל אדם החליט לבחור לעצמו. ניתן לשמוע עוד מידע אצל משרד עורך דין לאובדן כושר עבודה.

 

מתי מתחילים לקבל את הפיצוי מהביטוח?

כדי לקבל את הפיצוי הכספי מחברת הביטוח, צריך להגיש תביעה ולחכות לאישורה. לפני שמגישים את התביעה, על הנפגע קודם כל להגיש בקשה אל הביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה. כל אזרח זכאי לקבל מהביטוח הלאומי דמי פגיעה בעבור אירוע כלשהו שנגרם לו ואינו מאפשר לו מבחינה בריאותית לעבוד.

דמי פגיעה הם תשלום יומי המשולם על ידי הביטוח הלאומי לאנשים שנפגעו בעבודתם. מי שאינו ספג פגיעה או פציעה בעבודתו, יכול לגשת כבר מההתחלה אל חברת הביטוח על מנת לתבוע ממנה את הפיצויים הכספיים שמגיעים לו. עובדים שזכאים לדמי פגיעה צריכים קודם כל לממש אותם עד תום תקופת הזכאות.

 

הוכחת אובדן כושר עבודה

כאשר מגישים תביעה לחברת הביטוח, על מנת לקבל את הפיצוי הכספי שמוצע על ידה בדמות תשלום חודשי קבוע (קצבה חודשית), יש לצרף אליה מסמכים רפואיים שונים שיוכלו להוכיח את אובדן כושר העבודה. לכן, חשוב לאסוף את כל האבחנות ותוצאות הבדיקות הרלוונטיות.

 

מה פוליסת הביטוח קובעת?

מוטב לעיין בצורה יסודית בפוליסת הביטוח שלכם, כדי להבין מה ההגדרה שלה לאובדן כושר עבודה. ישנן חברות ביטוח שינסו להוכיח שלא איבדתם את כושר האבודה באופן מוחלט, כך שאתם עדיין מסוגלים להתפרנס ממקצועות אחרים.

 

ניתן לערער על החלטות חברת הביטוח

קיבלתם דחייה מחברת הביטוח? זאת בוודאי לא המילה האחרונה. במקרים רבים ניתן להגיש ערעור להחלטה שהתקבלה. מוטב להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום, כדי להבין את סיבת הערעור ואת סיכויי ההצלחה.

משרד של עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »