מה משפיע על קציבת הפיצויים לתובעים בתביעות רשלנות רפואית בלידה?

אחד הביטויים הבולטים ביותר של המהפכה המודרנית היא התפתחות עולם הרפואה. תוחלת החיים עלתה באופן משמעותי בעולם המערבי וניתן לקבל מענה מקצועי כמעט לכל צורך רפואי, לרבות בהיריון לידה. יחד עם זאת, לעיתים עלולה להתרחש רשלנות רפואית מצד הצוות שמעניק את הטיפול הרפואי בלידה.

כשזה קורה, ניתן להגיש תביעה בדבר רשלנות רפואית בלידה. השאלה היא מה משפיע על קציבת הפיצויים במקרה של תביעת רשלנות רפואית בלידה?

 

מה זה רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הוא מונח משפטי שמתאר מצב בו איש רפואה או צוות רפואה שהעניקו טיפול רפואי עשו זאת באופן לא מקצועי, רשלני או לא העניקו טיפול מתאים תוך רשלנות. כמו כן, כדי להגדיר מקרה כרשלנות רפואית צריך להיגרם נזק למטופל עקב הטיפול או אי מתן הטיפול וכן צריך להראות קשר בין הרשלנות ובין הנזק שנגרם.

קיימים מצבים רפואיים רבים אשר טיפול לא הולם במסגרתם יכול להיכלל בקטגוריה של רשלנות רפואית, ביניהם טיפולים הקשורים בהיריון ולידה. כדי להבין את המשמעות ואת ההשלכות של רשלנות רפואית בלידה היכנסו לכאן.

 

 

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, כשמה כן היא, רשלנות רפואית שהתרחשה במסגרת לידה. באופן טבעי, היריון ולידה הם מצבים רפואיים מורכבים המועדים לבעיות ומורכבויות. כשמדברים על רשלנות רפואית בהקשר הזה, ניתן למנות מצבים בהם אישה לא עברה ניתוח קיסרי למרות שהיה בכך צורך, נעשו קרעים לא מבוקרים אצל האם, התפתחה מצוקה אצל העובר בגלל האופן בו הלידה התרחשה ועוד.

 

האם כל סיבוך בלידה הוא רשלנות רפואית?

התשובה הקצרה לשאלה היא בהחלט לא. כאמור, לידה והריון הם מצבים מורכבים שנוטים להסתבך. בהתאם, עלולים לצוץ קשיים גם אם הצוות הרפואי נוהג במקצועיות ורגישות. לכן, רשלנות רפואית בלידה מוגדרת ככזאת רק במידה וניתן טיפול לא הולם, או לא ניתן טיפול בשל רשלנות מקצועית, וכן נגרם נזק כתוצאה מכך.

 

מה משפיע על קציבת הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית?

במידה ואכן התקיימה רשלנות וניגשים להליך של תביעה, ישנם מספר גורמים שמשפיעים על גובה הפיצויים שעתיד להתקבל. ראשית, את ההערכת סכום הפיצויים אותו התובעים דורשים מהנתבעים מעריך וקובע העורך דין שמלווה את התביעה. באופן כללי, העיקרון שמנחה את קציבת הפיצויים הוא הסכום שישיב את ההוצאות הכספיות שנגרמו בעקבות הרשלנות הרפואית. כמו כן, הסכום צריך גם להקיף הוצאות עתידיות של הנזק שנגרם.

 

לסיכום – מקבלים פיצוי עבור הנזק של הרשלנות

קשה לתאר את השבר וחוסר האמון שנוצר כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה. באופן טבעי, אנחנו סומכים על צוותים רפואיים שיתנו מענה למצבים הרפואיים איתם אנחנו מתמודדים. כדי להקל מעט על עוגמת הנפש, ניתן וצריך להגיש תביעה בדבר רשלנות רפואית בלידה אם היא התקיימה ולקבל פיצויים שיכסו את עלות הנזק שנגרם.

 

תביעות רשלנות בלידה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »