איפה הכי מתאים להציב שולחן אוכל?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שמעצבי פנים שומעים מהלקוחות שלהם, נוגעת למיקום של שולחן האוכל. יש לקוחות שמתעקשים להציב אותו בסלון הבית, בזמן שאחרים מתעקשים שהמקום המתאים ביותר הוא במטבח. החלטנו שהגיע הזמן לתת מענה לתהייה הזו ויצאנו לפגוש מומחים שעוסקים בתחום עיצוב המטבחים ועיצוב הבית. הנה התשובות שקיבלנו מהם:

 

התשובה של שרונה, מעצבת  מטבחים מזה 20 שנים

את שרונה פגשנו בביתה. לא היינו צריכים לשאול אותה מה דעתה בנוגע לסוגיית שולחן האוכל, פשוט כי ראינו שהיא הציבה שני שולחנות אוכל. אחד ניצב בסלון והשני במטבח. לדבריה, אין נוסחה שקובעת בבירור לגבי המיקום של שולחן האוכל. היא אומרת שזה יותר עניין שנקבע על פי צורך של הלקוח.

היא למשל, בחרה להציב 2 שולחנות בגלל שהיא מארחת הרבה. לדבריה, לפעמים מתאים לה לארח במטבח ולפעמים בסלון. בגלל שיש לה 2 שולחנות אוכל, היא יכולה לבחור בכל פעם, איפה מתאים לה לארח, בסלון או במטבח.

 

התשובה של ירון, מעצב פנים ואדריכל מזה 12 שנים

את ירון פגשנו בבית קפה שכונתי בלב תל אביב. הוא ציין בפנינו שאופן ההצבה של שולחן האוכל הוא שונה מכל בחירה של רהיט אחר. אם למשל נסתכל על בחירה של ספריה לחדר עבודה, זה ברור שנציב אתה בתוך חדר העבודה ולא בסלון, המטבח או חדר השינה. ביקשנו לרדת לסוף דעתו של ירון והוא הסביר לו שכוונתו היא כי הצבה של שולחן אוכל צריכה להיקבע בהתאם לפרמטרים הבאים:

 

  • אופן העיצוב של השולחן

כלומר, חשוב לבחון אם מדובר בשולחן מסיבי וגדול או שולחן בעל עיצוב נעים ורך

 

  • המקום הפנוי שקיים בסלון

חשוב מאוד לבחון את מראה הסלון ולראות אם יש בכלל מקום להציב בו שולחן אוכל

 

  • המקום הפנוי שקיים במטבח

בדומה לסעיף הקודם, חשוב לבחון גם את מראה המטבח ולבדוק האם יש מקום להציב בו את שולחן האוכל הנבחר, כלומר, ירון טוען שההצבה של שולחן האוכל צריכה להיעשות בהתאם למראה של השולחן ולמקום הפנוי. כך שאם למשל יש לכם מטבח קטן, סלון גדול ושולחן מסיבי, אתם צריכים להציב אותו בסלון שבו יש מרחב גדול.

 

התשובה של תרצה, מעצבת פנים מזה 29 שנים

תרצה פתחה את השיחה שלנו בהצהרה ברורה בנושא: "השאלה הזו אף פעם לא מתיישנת". לדבריה, בחירה של שולחן אוכל צריכה להיעשות בהתאם לצורך של הלקוח. כשהיא מתלווה ללקוחות, היא קודם כל שואלת אותם – איפה יהיה לכם הכי נוח לארח?. לדבריה, התשובה הנבחרת תהיה המיקום המנצח.

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים שאפשר להציב את שולחן האוכל בכל מיני מקומות שונים לבחירתכם. כך שבעצם, כל אחד יכול לעשות את הבחירה המתאימה לו בתחום בהתאם להצעות שנכתבו לעיל. מאחלים לכם בחירה קלה ונכונה, תתחדשו!

שולחן אוכל

 

אולי יעניין אותך גם

רהיטים שצריך לבית חדש

אחרי כל כך הרבה שנים באותו הבית, בשעה טובה מצאתם את הבית החדש שלכם שאליו תעברו ממש בשבועות הקרובים. האריזות בעיצומן וההתרגשות בשיאה, תאריך ההובלה

קרא עוד »