הגשת תביעת סיעוד – הנחיות חשובות

מצב סיעודי יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, ובניגוד למה שאנשים רבים נוטים לחשוב, מצב זה יכול לקרות גם בגילאים צעירים. בכדי להתמודד עם ההוצאות הכלכליות הנלוות למצב הסיעודי, רבים בוחרים לרכוש ביטוחים סיעודיים שונים, אך עם ההגעה למצב סיעודי, מגלים כי הגשת תביעת סיעוד הינה תהליך מורכב ובירוקרטי. לשם כך, ריכזנו עבורכם כמה הנחיות חשובות בהגשת תביעת סיעוד

 

מהו ביטוח סיעודי?

מצב סיעודי יכול להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו, צעירים ומבוגרים כאחד, כאשר ההשלכות של מצב זה פוגעות בעיקר ביכולת שלנו לתפקד באופן עצמאי ולבצע פעולות בסיסיות ושגרתיות בכוחות עצמנו. כפועל יוצא מהפגיעה בתפקוד השגרתי, למצב סיעודי ישנן גם השלכות כלכליות נרחבות ובכדי להתמודד עמן, אנשים רבים רוכשים ביטוח סיעודי מתאים.

במסגרת הביטוח הסיעודי, אותו ניתן לרכוש בין השאר גם מחברות הביטוח הפרטיות, אנחנו מבטיחים לעצמנו רשת ביטחון כלכלית במקרה של הגעה למצב סיעודי, כאשר הביטוח הסיעודי מבטיח לנו גמלה חודשית קבועה עם קרות האירוע הביטוחי.

 

מיהו חולה סיעודי?

כיו, ניתן לרכוש ביטוח סיעודי בקלות ובמהירות, אך בסופו של דבר, בעת הצורך לממש את המגיע לנו מהביטוח הסיעודי ולקבל את הגמלה המגיעה לנו, אנחנו נוטים לגלות כי תהליך התביעה הוא מורכב ובירוקרטי, באופן המצריך לא אחת מעורבות של עורך דין ביטוח סיעודי.

לפני שפותחים בהליך תביעה סיעודית, חשוב להבין מהי מידת זכאותכם ומה ההגדרה לחולה סיעודי. ככלל, חולה סיעודי מוגדר על פי פגיעה ביכולת הקוגניטיבית והאינטלקטואלית שלו ו/או באי יכולתו לבצע באופן עצמאי 3 מתוך 6 פעולות שגרתיות דוגמת – ניידות, קימה – שכיבה, התלבשות, אכילה – שתייה, רחיצה ושליטה על הסוגרים.

 

שמרו את כלל המסמכים הרפואיים

כפי שהזכרנו, תהליך התביעה הסיעודית הוא תהליך בירוקרטי, המתנהל לרוב מול גופים גדולים ועתירי ניסיון ולפיכך, חשוב להגיע מוכנים ככל האפשר אל התביעה ואחד האלמנטים הבסיסיים והחשובים הוא, באמצעות שמירת כלל המסמכים הרפואיים הנוגעים למצבכם הבריאותי – סיכומי ביקור, הוצאות רפואיות, חוות דעת מקצועיות ועוד.

 

הבנת תנאי הפוליסה – סייגים וחריגים

עם רכישת הביטוח הסיעודי, קרוב לוודאי כי קיבלתם מסמכי הצטרפות הכוללים את הפוליסה על תנאיה, סייגיה וחריגיה. היות וחברות הביטוח נוטות לדחות תביעות סיעוד רבות בשל סעיפים אלו, מומלץ לקרוא ולוודא מראש כי המקרה שלכם אינו נופל תחת אחד הסייגים והחריגים הללו.

 

כיצד עורך דין ביטוח סיעודי יוכל לעזור לנו?

על מנת להתכונן אל התביעה בצורה אופטימלית ולהבין מהן הזכויות שלנו ומהם הפיצויים המגיעים לנו, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין ביטוח סיעודי, אשר יבחן את תנאי הפוליסה הסיעודית שלנו ויסייע לנו בהגשת התביעה בצורה מקצועית.

 

לסיכום

תביעת סיעוד היא תהליך מורכב ובירוקרטי ולכן חשוב להתכונן אליה בצורה אופטימלית, באמצעות בחינת המקרה הסיעודי, בחינת תנאי פוליסת הסיעוד שרכשנו ואיסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. בכדי למקסם את סיכויי הצלחת תביעת הסיעוד שלנו, מומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עורך דין ביטוח סיעודי.

הגשת תביעת סיעוד

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »