למה כל כך חשוב לצאת זכאים במשפט צבאי?

אם אתם עומדים בפני משפט צבאי, כדאי שתיקחו אותו ברצינות רבה. מאוד חשוב לצאת בו זכאים על מנת למנוע ענישה כבדה שיכולה גם להוביל אתכם לכלא הצבאי. הנה מה שכדאי לכם לדעת על המשפט הצבאי והחשיבות שלו. 

 

מה הוא משפט צבאי?

משפט צבאי מתקיים כאשר חייל מבצע עבירה על אחד מהחוקים הצבאיים. מדובר במשפט שונה מהמשפט האזרחי, שכן כולו נעשה על ידי גורמים צבאיים ובמערכת הצבאית. כמו כן, למשפט צבאי יכולים לעלות חיילים בגין עבירות שאינן בהכרח נחשבות לעבירות בחיים האזרחיים כמו למשל בעיות דיגום.

במשפט צבאי, בדומה למשפט אזרחי רגיל, העומד לדין יכול לצאת זכאי או לחילופין להיות מואשם. מדוע כל כך חשוב לצאת זכאים במשפט הצבאי?

 

זכאות במשפט צבאי

הזכאות במשפט הצבאי היא חשובה ביותר. קודם כל, עבור עבירות מסוימות הנאשם יכול לשבת בכלא הצבאי. כמובן שמדובר בחוויה שאינה נעימה כלל ויכולה לגרום לסבל רב, וכמובן מדובר בדבר שיכול להשפיע לרעה על העתיד של אותו אדם. ישיבה בכלא בעת השירות הצבאי היא לא דבר שמתקבל בעין יפה באזרחות, ואם לא תצאו זכאים במשפט המצב יכול להשפיע עליכם לא רק רגעית אלא גם לאורך זמן.

חשוב שתבינו כמה הזכאות במשפט הצבאי היא חשובה ותתייחסו אל המשפט ברצינות ובכובד ראש.

 

ליווי משפטי במשפט צבאי

אנחנו כבר מכירים את עולם המשפט האזרחי, בו לכל נאשם יש זכות לקבל ייצוג משפטי מעורך דין. האם החוק הזה תקף גם למשפטים צבאיים? תופתעו לגלות שכן! גם במשפט צבאי החייל יכול לבקש ייצוג עורך דין. החייל יכול לקבל את הליווי המשפטי כבר מההתחלה, בשלב בו מתחילה להתערב המשטרה הצבאית החוקרת – מצ"ח.

מצ"ח, כשמם כן הם, מבצעים חקירה בנוגע לאישומים בהם מואשם החייל. מדובר בחקירה מקיפה אליה החייל צריך להיות מוכן מראש, וזו גם הסיבה מדוע כבר בשלב זה ניתן לפנות לקבלת ייעוץ משפטי. אם אתם לא יודעים למי לפנות לאחר שהתחילה החקירה כנסו לאתר https://brunolaw.co.il וקראו אודות סיוע משפטי במשפטים צבאיים.

 

למה צריך עורך דין צבאי במהלך המשפט?

כמו בכל משפט אזרחי מומלץ לעומד לדין להיעזר בסיוע משפטי צמוד, גם במשפטים צבאיים הדבר נכון. עורך דין צבאי מכיר את המערכת הצבאית ואת ההתנהלות שלה ויוכל לסייע לכם בהתמודדות מולה. עורכי דין עם התמחות בנושא הצבאי יודעים כיצד להגן עליכם וכיצד לגרום לכך שתקבלו את העונש המינימלי.

אל תעברו את המשפט שלכם בלי להבין מה הזכויות שלכם ומה אתם יכולים להגיד להגנתכם, דברו עם עורך דין בעל ניסיון עם המערכת הצבאית ועבדו יחד איתו על מנת לצלוח את המשפט ולצאת זכאים. הייצוג המשפטי הוא חשוב ביותר במשפט צבאי, אל תוותרו עליו!

זכאי לבית משפט צבאי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »