איך נקבעת הזכאות לתו חניה להורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים?

בתקופה האחרונה רבים מאתנו נחשפו למקרה מצער שבו זוג הורים צעירים גילו כי הם זכאים לתו חנייה בשלב מאוחר יחסית בחייהם. שכן, יש להם ילד עם צרכים מיוחדים, אך אף אחד לא טרח ליידע אותם שהחיים שלהם יכולים להיות קלים יותר, עד ממש לפני כמה ימים, כשמלאו לילד 15 שנים. כדי להעלות את העניין למודעות, החלטנו לכתוב מדריך בנושא שיציג בפניכם, קוראים יקרים, את האופן שבו נקבעת הזכאות.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

אנו מוכרחים להודות תחילה שאין לנו ידע מעמיק בתחום. בדרך כלל אנו עוסקים בתחומים אחרים. הפעם, בחרנו להתמקד בתחום זה למרות שאין לנו בו יותר מידי ידע, רק מתוך אמונה שמדובר בעניין שצריך לעלות למודעות.

שכן, איננו רוצים לשמוע בעוד כמה שנים על מקרה דומה, של זוג הורים לילד בוגר שמגלים בשלב מאוחר מאוד על העובדה שהם יכולים לקבל תו חניה שיקל עליהם בנסיעות עם הילד. כדי שנוכל להציג בפניכם את המידע העדכני ביותר, נפגשנו עם גורמים שבקיאים בתחום וביקשנו מהם למסור לנו את כל הפרטים שאתם חייבים לדעת.

 

איך נקבעת הזכאות? – התנאי ה  – 1 שאתם צריכים לעמוד בו

אם אתם חיים במדינת ישראל כמה שנים טובות, אתם וודאי יודעים שאתם צריכים לעמוד בתנאים מסוימים כדי שתוכלו לקבל תו חניה לנכה. כך שנותר לנו רק להציג בפניכם את התנאים הללו. אז שימו לב – אם יש לכם ילד עם נכות שמצריכה ממנו להיות צמוד לרכב באופן תמידי כאמצעי תנועה (בעקבות מובלות בגפיים התחתונות), כבר יש לכם את התנאי ה – 1 לקבלת התו.

 

איך נקבעת הזכאות? – התנאי ה  – 2 שאתם צריכים לעמוד בו

כדי שתוכלו לקבל את הזכאות במלואה, אתם גם צריכים שהילד שלכם יהיה בעל דרגת נכות שעולה על 60 אחוזים לפחות. כדאי שתדעו שביטוח לאומי לא מקל עליכם. שכן, אם הנכות של הילד מדורגת כמה אחוזים בודדים פחות מ – 60, סביר להניח שלא תוכלו להיות זכאים, כך שתצטרכו לערער ולנסות את מזלכם.

 

איך נקבעת הזכאות? – התנאי ה  – 3 שאתם צריכים לעמוד בו

התנאי ה – 3 והאחרון שאתם צריכים לעמוד בו כדי שתוכלו לקבל זכאות לתו חניה עבור הרכב שלכם נוגע לאופן ההתניידות של הילד שלכם. אם הוא צריך להתנייד באמצעות רכב כדי שהמצב הבריאותי שלו לא יפגע או יחמיר – תוכלו לקבל את הזכאות המדוברת שלשמה התכנסנו כאן היום.

 

לסיום

עד כאן המדריך החשוב שהציג בפניכם, הורים יקרים, את 3 התנאים שיאפשרו לכם לקבל את הזכאות לתו חניה בתור היותכם הורים לילד בעל צרכים מיוחדים. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע הדרוש, נותר לכם רק לצאת לדרך ולהשיג את התו שישנה את חייכם.

תו חניה לנכה

 

אולי יעניין אותך גם

מטר
בריאות
הבדלים בסוגי מדרסי גובה

מדרסי גובה אשר ניתן לרכוש באופן דיסקרטי הם האופציה הטובה ביותר בעבור אנשים רבים, אולם חשוב לדעת כי יש הבדלים בין הסוגים השונים. מהם? המומחים

קרא עוד »