3 תוספי מזון מומלצים לגיל השלישי

בהמון שלבי חיים המון מאיתנו יצטרכו ויקבלו המלצות מאנשים שונים להתחלת נטילה של תוספי מזון. בין אם מדובר באנשים עם אורח חיים טבעוני שדורשים תוספי מזון שאינם מקבלים מהתזונה הרגילה שלהם, בעלי מגבלות תזונה אחרות או כאלה בעלי מצב רפואי שדורש תוספי תזונה – בכל מצב, לכל קבוצה ואדם יותאמו התוספים בהתאם למצבו ולצורך שלו. המון אנשים בני הגיל השלישי נאלצים לצרוך תוספים שונים – אז הנה כמה תוספי מזון לבני הגיל השלישי.

 

מדוע חשובים תוספי מזון דווקא לבני הגיל השלישי?

אמנם המון אנשים בני הגיל השלישי חיים את חייהם באופן מלא ורגיל, אבל עדיין צריך לזכור שאצל רוב האנשים מתחילים להיווצר חוסרים שונים עם התבגרות הגוף. גם אם התזונה בריאה ומכילה את כל הנדרש, עדיין אנשים בני הגיל השלישי המון פעמים יהיו עם חוסרים – באופן טבעי, ככל שאנו מתבגרים הגוף שלנו צובר יותר חוויות והיסטוריה ולכן גם לפעמים נשחק מעט. לכן חשובה שמירה על הבריאות ככל האפשר.

 

גלברידין

גלברידין הוא תוסף מזון שאולי תופתעו לשמוע ממה הוא מופק – ועוד יותר מהיתרונות הבריאותיים החשובים שלו. גלברידין זהו חומר המופק ממיצוי חלקי צמח הליקוריץ – אותו צמח שממנו מופקות סוכריות. החומר הזה בעל השפעות רבות וחיוביות על הגוף ומומלץ במיוחד לאנשים מבוגרים – הוא יעיל בהורדת חמצון הכולסטרול – גורם חשוב במניעת טרשת עורקים – ובאופן כללי עוזרת בהורדת לחץ הדם בגוף. נוסף על כך התוסף יעיל במיוחד לטיפול בנזקי מחלת הסוכרת. מלבד הורדת הסיכויים לטרשת עורקים – מחלה שבאה המון פעמים יחד עם סוכרת – התוסף גם מכיל חומרים שעוזרים בהפחתת עמידות קולטני הגוף לאינסולין.

את התוסף גלברידין ניתן למצוא בכמות גבוהה ומספקת בתוסף המזון ליקוריץ פלוס 123 שמגיע יחד עם אישורי בטיחות רבים והצלחה מוכחת.

 

ויטמין D

עם הגעה לגיל מסוים, המון אנשים נוטים להגיע למצב של מחסור בויטמין D. כבר בגיל צעיר המון אנשים נוטים להגיע למחסור בויטמין, וככל שמתבגרים חשיבות הויטמין נעשית דחופה יותר ויותר. ויטמין D ניתן לספוג מחשיפה לשמש (באופן מבוקר), ולויטמין תפקידים שונים בגוף, כשהעיקרי והחשוב מביניהם לבני הגיל השני זה חיזוק ובנייה של עצמות באמצעות העלאת ספיגת הסידן בגוף. מחסור בויטמין D יכול להוביל לעצמות חלשות ושבירות במיוחד.

תוספי ויטמין D ניתן לצרוך בצורות שונות – רובן כטיפות או כדורים לבליעה, והתוספים השונים קיימים בכל רחבי השוק על נגזרותיו השונות של הויטמין.

 

סידן

כפי שהוזכר בנוגע לתוסף ויטמין D – המון אנשים מבוגרים נוטים להגיע למצב של עצמות חלשות יותר ויותר עם התקדמות הגיל. ויטמין D עוזר בספיגה טובה של הסידן בגוף – אבל חשוב לספק לגוף גם סידן ממשי לסיפוק חיזוק העצמות ודברים חשובים נוספים.

 

לסיכום…

ישנם המון תוספי מזון שונים וחשובים לשמירה על בריאות בני הגיל השלישי – גלברידין (או ליקוריץ) לשמירה על לחץ דם תקין וטיפול בסוכרת, ויטמין D וסידן לחיזוק העצמות והיציבות, ועוד רבים שלא הוזכרו – כל אלה ישמרו על הגוף בריא ופעיל גם בעת הגעה לגיל מבוגר.

מקלות

 

אולי יעניין אותך גם

מטר
בריאות
הבדלים בסוגי מדרסי גובה

מדרסי גובה אשר ניתן לרכוש באופן דיסקרטי הם האופציה הטובה ביותר בעבור אנשים רבים, אולם חשוב לדעת כי יש הבדלים בין הסוגים השונים. מהם? המומחים

קרא עוד »