טיפול רשלני לאחר תאונת דרכים – באילו מקרים ניתן לתבוע

לעיתים רבות, נזקים שנגרמו בתאונות דרכים מצריכים טיפולים רפואיים שונים – בין אם מדובר בשבר פשוט ועד ניתוח קריטי להצלת חיים.

לצערנו, לעיתים רבות טיפולים אלו עלולים לגרום לנפגע נזק רב יותר כתוצאה מטיפול רשלני שקיבל לאחר התאונה.

במקרה זה כדאי לשאול האם ניתן לתבוע את הגורם שהעניק טיפול רפואי.

לפרטים נוספים – המשיכו לקרוא!

 

מה זה בעצם עקרון ייחוד העילה?

לפי ס'8 בחוק הפיצויים, אדם שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים יוכל לקבל פיצוי רק מהגורם המבטח גם במקרים שבהם חלה החמרה במצהו על רקע רשלנות של גורם אחר. אם כך, בדיוק כפי שנפגע תאונת דרכים לא יוכל לתבוע את העירייה בגין מפגע במדרכה, אין אפשרות להגיש תביעה נגד בית החולים שבו קיבל טיפול גם במקרה שבו קיבל טיפול רפואי רשלני.

 

מתי כן ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית לאחר תאונת דרכים?

קיימים מקרים חריגים שבהם כן ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית לאחר תאונת דרכים. דוגמא לכך הוא מקרה שהתרחש בשנת 2003. באותו מקרה, בחור ישראלי נפגש בתאונת דרכים ובמסגרת הטיפול הרפואי שניתן לו לאחר התאונה הושתלו בגופו שתלי מתכת זמניים. כשנה לאחר מכן, הנפגע קיבל פיצויים מחברת הביטוח אך הזדקק לניתוח להוצאת השתלים שהושתלו בגופו כשנה לפני כן. כתוצאה מניתוח זה, נגרמו לניזוק נזקים חמורים כתוצאה מרשלנות רפואית שנעשתה בניתוח.

במקרה זה ובמקרים דומים, נקבע שהנפגע יכול להגיש תביעה כנגד בית החולים שבו טופל בגין רשלנות רפואית מכיוון שתביעת הרשלנות נולדה רק לאחר שהתביעה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כבר מוצתה עד תום. כלומר, רק אם הניזוק כבר תבע את חברת הביטוח כפי שעולה מחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, רק אז עומדת לו הזכות להגיש תביעה נזיקית נגד הצוות הרפואי שטיפל בו בגין רשלנות רפואית.

כמו כן, חשוב לציין כי בית המשפט העליון החליט כי במקרים חריגים שבהם הטיפול הרפואי שניתן לנפגע היה רשלני בצורה קיצונית ובאופן שמנתק את הקשר הסיבתי בין התואנה לבין הנזק שנגרם למטופל, רק אז יהיה ניתן להגיש תביעה נזיקית נגד הגורם שהעניק את הטיפול הרפואי עבור הנזקים הרפואיים שנגרמו למטופל כתוצאה מהטיפול.

 

איך ניתן להגיש תביעה נזיקית עבור טיפול רשלני לאחר תאונת דרכים?

חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה על מנת לבחון את האפשרות לפיה ניתן לתבוע את הגורם הרפואי בנוסף לתביעה הרגילה של חוק הפיצויים. לחצו כאן אם גם אתם מעוניינים לבחון את סיכויי התביעה שלכם באמצעות פניה לעורך דין מומחה בתביעות רשלניות שיוכל לסייע לכם להעריך את גודל הפיצוי המבקש ולהגדיל את הסיכוי לקבל פיצויים.

 

סיכום

תביעות בנושא רשלנות רפואית הן אירוע נפוץ בעת קבלת טיפול רפואי. אף אם עברתם תאונת דרכים שכתוצאה ממנה נזקקתם לטפול רפואי שניתן ברשלנות, עדיין תוכלו לתבוע פיצויים מהגורם הרשלני. לשם כך רצוי להיעזר בעורך דין שיוכל לייצג אתכם ולהגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »