מהם הפיצויים שצריך לשלם על פגיעה ברכוש בתאונת דרכים

למרבה הצער, בישראל מתרחשות לעתים קרובות תאונות דרכים. במצב שבו מתרחשת תאונת דרכים, נגרמים נזקי רכוש לרכב. ישנם מצבים שבהם מדובר בנזקים מינוריים ולעומת זאת, לעיתים מדובר במצבים שבהם מדובר בנזקים חמורים. זו הסיבה שנהגים רבים נוהגים לבטח את הרכב שלהם בביטוח צד ג', כדי שהם יוכלו להימנע מתשלומי פיצויים בגין נזקי רכוש לרכב במידה והוכח כי הם אשמים במצב.

בשורות הבאות נציין בפניכם את כל המידע הנוגע לתשלום על פגיעה ברכוש בעת מעורבות בתאונת דרכים.

 

מהם המצבים שבהם נהג צריך לשלם מכיסו עבור פגיעה ברכוש לאחר תאונת דרכים?

ישנם 2 מצבים עיקריים שבהם לפי החוק, על נהג לשלם מכיסו הפרטי עבור פגיעה ברכוש לאחר שזה היה מעורב בתאונת דרכים והיה אחראי לה:

 

  1. נהיגה ללא רישיון

נהג שנוהג ברכב ללא רישיון בתוקף או ללא רישיון כלל עשוי להכניס את עצמו לבור כלכלי שיהיה לו מאוד קשה לצאת ממנו. כפי שנכתב קודם לכן, במידה והוא יהיה מעורב בתאונה, הוא יצטרך לשלם מכיסו האישי על פגיעה שנגרמה לרכוש.

 

  1. נהיגה ללא ביטוח

ביטוח חובה, כשמו כן הוא, נחשב לביטוח שכל נהג צריך לעשות. נהיגה ברכב עם ביטוח חובה עשויה להפחית באופן משמעותי (ולעיתים עשויה להפחית לגמרי) את התשלום בגין פגיעה ברכוש לאחר תאונת דרכים, גובה התשלום תלוי בתנאי הפוליסה ובמשתנים אחרים.

 

מהם הפיצויים שצריך לשלם על פגיעה ברכוש בעקבות תאונת דרכים?

התשובה לשאלה זו מורכבת מכל מיני פרמטרים שמשתנים ממקרה למקרה. להלן חלק מהפרמטרים הללו:

  • סוג הביטוח שיש לכם (ביטוח חובה\ ביטוח מקיף\ ביטוח צד ג')
  • נזקי התאונה ועוד

 

בגלל שמדובר בפרמטרים משתנים, אין באפשרותנו לענות לכם תשובה מדויקת בנושא. אם אתם רוצים לקבל תשובה מדויקת ומפורטת, כדאי שתפנו אל עורך דין תעבורה שיבחן את המקרה שלכם לעומק ויבדוק מהם הפיצויים שיש לשלם על פגיעה ברכוש.

 

איך אפשר להיות בטוחים שהגעתם אל עורך דין תעבורה מומלץ?

כשמדובר בענייני פיצויים, חשוב מאוד שתהיו בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות. אם יש לכם עורך דין ששמעתם עליו ממכרים או שהגעתם אליו דרך הרשת ואתם רוצים להיות בטוחים שהוא מומלץ, כדאי שתערכו בירור אודותיו בהתאם לשלבים הבאים:

 

  1. תבדקו את תחומי המקצועיות שלו

כדאי לפנות אל עורך דין שמתמחה בתחום אחד בלבד ולא בכמה תחומים שונים. כך אתם יכולים לדעת שיש לו ידע נרחב בתחום זה. כך שחשוב לשאול את עורך הדין אם הוא מתמחה אך ורק בתעבורה או שיש לו התמחויות נוספות ובהתאם לכך לבחור.

 

  1. תבררו מהו הוותק שלו בתחום

ככל שיש לעורך הדין יותר וותק, כך יש לו יותר ידע וניסיון בתחום. כך שחשוב שתבדקו את העניין לעומק לפני שתחליטו שאתם מעוניינים בשירותיו של עורך הדין הנבחר.

מהם הפיצויים שצריך לשלם על פגיעה ברכוש בתאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »