תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי

בין אם אתם שכירים או עצמאים, כולנו משלמים לביטוח הלאומי כחלק מהתשלומים השונים שאנחנו משלמים למדינה. הרעיון של הביטוח הלאומי פשוט – כל אזרח משלם סכום מסוים לפי ההכנסה שלו, ובכך נוצרת מעין רשת ביטחון לאזרחים שנמצאים במצוקות שונות.

רשת הביטחון הזאת מסייעת בין היתר גם לאזרחים שמגיעים אל מצב בריאותי ירוד, כמו מצב סיעודי. באמצעות הגשת תביעה ייעודית, ניתן לקבל מהביטוח הלאומי גמלת סיעוד.

 

מי יכול להגיש את התביעה הזאת?

קיימות גמלות וקצבאות שונות שהביטוח הלאומי מחלק לאזרחים זכאים. הביטוח הלאומי הוא גוף די מסורבל ובירוקרטי, כך שלכל קצבה או גמלה שניתן לקבל מהביטוח הלאומי יש תנאי זכאות שונים שצריך לעמוד בהם. מי שלא עומד באותם תנאים יכול לפספס סיוע משמעותי שניתן מהביטוח הלאומי. גם לגמלת סיעוד יש תנאי זכאות שונים.

גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי, בניגוד לתביעות שניתן להגיש במצב של ביטוח סיעודי פרטי למשל, מיועדת לאנשים שעברו כבר את גיל הפרישה בלבד. בנוסף, על מגיש התביעה להיות אזרח ישראלי ולהתגורר בקהילה – בית או בדיור מוגן. במקרה של הכנסה גבוהה מדי או קבלה של קצבה אחרת, ייתכן והתובע לא יוכל לקבל את הגמלה. לחצו על הקישור לקבלת מידע מקיף בנושא הגשת תביעת סיעוד.

 

מה הגמלה כוללת?

גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי מיועדת לאנשים שהגיעו למצב סיעודי ועומדים בתנאי הזכאות השונים, שפירטנו מקודם. קיימות שש דרגות שונות לגמלה, כך שכל אזרח שמגיש את התביעה לקבלת הגמלה אמור לקבל את סוג הגמלה שתואמת למצבו הסיעודי.

הגמלה של הביטוח הלאומי כוללת תשלום על טיפולים סיעודיים שונים ו/או סכום כספי שמועבר אל התובע כתשלום חודשי (מעיין קצבה). כמובן שהתנאים של כל תובע משתנים בהתאם לסוג הגמלה שאושרה בשבילו על ידי נציגי הביטוח הלאומי, שבוחנים כל מקרה לגופו.

 

ביצוע מבחן תלות

בהגשת התביעה, התובע צריך לצרף מסמכים שמעידים על המצב הסיעודי שלו. אם המסמכים לא מעידים על כך באופן חד משמעי, הוא ייבצע מבחן תלות. במבחן זה ייבחנו פעולות שונות שמבצע התובע. בבחינה יבדקו האם התובע מסוגל לבצע את הפעולות הללו באופן מלא, באופן חלקי או שאינו מסוגל לבצע אותן כלל.

 

המבחן משפיע על הגמלה באופן ישיר

מבחן תלות משפיע באופן ישיר על הגמלה. בסוף מבחן התלות, בו נבחנות יכולות האכילה, הליכה, פינוי הצרכים, הלבשה ורצחה של התובע, הוא יקבל ניקוד מספרי. את הניקוד הזה יתרגמו לגמלה המתאימה עבורו.

 

תשובה סופית

בנוסף, אם יימצא במבחן שהתובע מסוגל לבצע את כל הפעולות הללו ללא בעיה, ולא יהיו מסמכים רפואיים שמעידים על מצב סיעודי, ייתכן והביטוח הלאומי יודיע לתובע שבקשתו נדחית. במקרים כאלו ניתן להגיש ערעור על ההחלטה, מה שעשוי לשנות את החלטת הביטוח הלאומי במקרה ואין הצדקה לדחייה.

תביעה לגמלת סיעוד

 

 

אולי יעניין אותך גם

עורך דין
עריכת דין
הוטרדתם מינית – מה עושים?

הטרדה מינית היא תופעה נפוצה שפוגעת באלפי אנשים מדי שנה. אדם שחווה הטרדה מינית עשוי לחוש מבוכה, כעס, פחד וחרדה. זהו מצב קשה מנשוא שיכול

קרא עוד »
דיור מוגן
עריכת דין
כיצד ניתן לחסוך בדיור מוגן?

מגורים בדיור מוגן מציע שילוב ייחודי של עצמאות ותמיכה קהילתית ליחידים הנכנסים לגיל פרישה. עם זאת, ניהול ההוצאות למעשה הופך להיות חיוני כדי להבטיח יציבות

קרא עוד »
בוררות
עריכת דין
מתי ניתן לפנות לבורר?

תחום הבוררות הוא לא תחום חדש. כאשר צצות מחלוקות בתחומים מסוימים או סכסוכים שקשה לפתור אותם, ניתן לנסות להגיע אל הכרעה באמצעות הליך בוררות. המטרה

קרא עוד »