איך לקבל מלגה ללימודים?

מלגה ללימודים היא סוג של סיוע כלכלי המוענק לסטודנטיות הזקוקות לכך. במידה ואתן צריכות מלגה כזאת,  חשוב לקרוא את המאמר שלפניכן ולהבין את השלבים לאיתור מלגה, הגשת מועמדות וצירוף המסמכים שיעזרו לכן לקבל את המלגה. 

 

סוגי המלגות

קיימות מלגות שניתן לקבל בעבור התנדבות, וקיימות מלגות שלא צריך לעשות עבורן כלום וניתן לקבל אותן מתוקף הרקע שלך.

ניתן לחלק את סוגי המלגות לארבעה סוגים מרכזיים:

  • מלגות בעבור מעורבות חברתית – מלגות שיצריכו מכן פעילות חברתית לרוב פעם בשבוע.
  • מלגות למשוחררות מהצבא או מסיימות שירות לאומי
  • מלגות שניתן לקבל לפי מוצא או מגזר
  • מלגות לתושבות מהפריפריה

 

איתור מלגה

לכל סטודנטית קיימים נתונים אישיים שונים ולכל מלגה ישנם תנאי סף שקובעים מי יכולה לקבל או לא לקבל את המלגה. לאחר חיפוש מהיר בגוגל ניתן למצוא מלגות רבות ולקרוא את תנאי הסף שלהן באינטרנט, וכך לדעת אם אתן יכולות להגיש מועמדות.

קיימים אתרים רבים כמו https://e-academic.co.il ויועצי לימודים, אשר עוזרים לסטודנטיות למצוא מלגות שמתאימות להן, חלקן בעבור תשלום סמלי וחלקן מציעות את השירות לכל הסטודנטיות במכללה.

 

טופס המועמדות

במידה ומצאתן מלגה שמתאימה לכן יש לבדוק את תאריכי פתיחת ההרשמה. כאשר ההרשמה תיפתח, יש להגיש מועמדות. ברוב המלגות קיימים שני שלבים להרשמה:  הראשון הוא מילוי טופס ראשוני והשני הוא צירוף מסמכים.

בעת מילוי טופס המועמדות חשוב לרשום את האמת מאחר ועליכן להגיש מסמכים אשר יאמתו את מה שתרשמו. ברוב הטפסים ניתן להוסיף מסר אישי אל בוחני המועמדים, רישום המסר יכול לעזור לכן מאוד ולייחד אתכן ממועמדים אחרים.

 

מסמכים אישיים

צירוף המסמכים תלוי בסטטוס שאותו אתן מבקשות להוכיח. לדוגמא: נשים נשואות או רווקות יצטרכו להעביר מסמכים אשר מוכיחים את היותן נשואות או רווקות, ומסמכים אודות בן הזוג. רוב המלגות דורשות מסמכים כמו פירוט תלושי שכר, תדפיסי עובר ושב, אישור על אחוזי נכות ומסמכים נוספים המעידים על המצב הסוציואקונומי של מבקשת המלגה.

 

קבלת התשובות ואחוזי ההצלחה

לעיתים קרובות המלגות אינן מעניקות תשובה שלילית אלא רק חיובית. קיימות מלגות אשר מעניקות תשובה לאחר עשרה ימים וכאלה שלאחר 2-3 חודשים. ובמידה ולא קיבלתן תשובה חשוב שתגישו מועמדות למספר מלגות על מנת שלא תישארו ללא אף מלגה.

ישנתן כ-850 סוגי מלגות אשר נפתחות בכל שנה, אחוז קבלת המלגה מגיע ל35%, ו-63% ממבקשי המלגות היו נשים. מי שזכתה במלגה תוכל לקבל את הכסף ישירות לחשבון שלה בהעברה אחת או במספר פעימות לאורך השנה.

לאחר שהחלטתן מה תרצו ללמוד ונרשמתן ללימודים, חשוב שתבררו על המלגות שתוכלו לקבל במהלך התואר. זאת מאחר ובתקופת הלימודים תצטרכו להשקיע את זמנכן בלימודים ותעבדו פחות. במידה ותגישו מועמדות למספר מלגות, סיכויי ההצלחה שלכן להתקבל לאחת מהם יעלו.

מלגה ללימודים

אולי יעניין אותך גם

מהי הדברה ירוקה
כללי
מהי הדברה ירוקה? המדריך המלא!

בשנים האחרונות גובר החשש מההשפעות המזיקות של שיטות הדברה מסורתיות על הסביבה ועל בריאות האדם. כתוצאה מכך, הביקוש להדברה ירוקה נמצא בעלייה. הדברה ירוקה מתייחסת

קרא עוד »