איך עובדת משכנתא לאיחוד הלוואות: מדריך שלב אחר שלב

כיום יש מגוון אפשרויות מהירות ונוחות לקבלת הלוואה לכל צורך ולכל מטרה, בסכומים הנעים בין עשרות למאות אלפי שקלים. בהתאם לכך, ההלוואות הפכו לנפוצות מאוד ומקובלות – אם לצורך חופשה מהנה, קניית רכב, שיפוץ או כל דבר אחר. יחד עם זאת, כאשר אנחנו לא עומדים בהחזרי ההלוואות ומתחילים להיכנס לסחרור כלכלי, כדאי לחשוב על משכנתא לאיחוד הלוואות. הנה לפניכם המדריך המלא

 

איחוד הלוואות – מי צריך את זה?

כיום, ניתן לקבל הלוואות ממגוון גופים, בנקאיים וחוץ בנקאיים (חברות ביטוח, חברות מימון, חברות אשראי ועוד), בצורה מהירה ונוחה, לכל צורך ולכל מטרה. יחד עם זאת, לקיחת הלוואות בצורה בלתי מבוקרת ומבלי לחשוב על העתיד ולקחת בחשבון את סביבת הריבית המשתנה, עלולה לגרום לנו לסחרור כלכלי ולהחזרים חודשיים גבוהים בהרבה ממה שתכננו.

במקרים כאלו, כדאי לחשוב על פתרון של איחוד הלוואות לכדי הלוואה אחת, באופן המאפשר לנו לרכז את כלל ההחזרים החודשיים לכדי הלוואה אחת והחזר חודשי קבוע, כך שיהיה לנו נוח לעקוב ולשלוט אחר ההחזרים ופעמים רבות, אך לצמצם את גובה ההחזר החודשי.

איחוד הלוואות

מהי משכנתא לאיחוד הלוואות?

משכנתא לאיחוד הלוואות היא אחת האפשרויות הנפוצות והפופולאריות לאיחוד הלוואות, במסגרתה אנחנו מאחדים את ההלוואות לכדי הלוואת משכנתא אחת, לכל צורך ולכל מטרה. משכנתא לאיחוד הלוואות היא למעשה הלוואה כנגד נכס, כאשר במסגרת הליך איחוד ההלוואות תקוזז המשכנתא הקיימת ותינתן לכם משכנתא חדשה עד לגובה 50%.

במקרים בהם סך ההלוואות שלנו גדול מהסכום אותו נוכל לקבל במסגרת משכנתא לאיחוד הלוואות, הרי שנצטרך למצוא פתרונות אחרים, שיינתנו לרוב במסגרת משכנתא מגופים חוץ בנקאיים שייחשבו כמשעבד מדרגה שנייה.

 

משכנתא לאיחוד הלוואות – שלב אחר שלב

שלב ראשון – ריכוז ההלוואות

בשלב הראשון, חשוב לעשות סדר בכלל ההלוואות הקיימות לכם, בכדי להתאים את פתרונות איחוד ההלוואות הטוב והמתאים ביותר עבורכם.

 

שלב שני – הערכת נכס

כאמור, משכנתא לאיחוד הלוואות היא הלוואה כנגד הנכס ובכדי להבין את סך המשכנתא שתוכלו לקבל באיחוד ההלוואה, תצטרכו לבצע הערכת נכס על ידי שמאי מומחה.

איחוד הלוואות

שלב שלישי – שינוי דפוסי התנהגות כלכלית

אמנם נראה כי קבלת משכנתא לאיחוד הלוואות מסתיימת כבר בשלב השני, אך למעשה מדובר בפתרון חלקי, אשר צריך להסתיים בשינוי ההתנהלות הכלכלית שלכם, כך שלא תגיעו בעתיד לאותו סחרור כלכלי.

 

משכנתא לאיחוד הלוואות עם יועץ מקצועי

הדרך המומלצת ביותר לביצוע איחוד הלוואות בכלל ולקיחת משכנתא לאיחוד הלוואות בפרט, היא להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מומחה, שימצא עבורכם את פתרונות המימון המתאימים והמשתלמים ביותר וילווה אתכם לאורך כל הדרך.

 

לסיכום

משכנתא לאיחוד הלוואות היא דרך מצוינת להתגבר על הסחרור הכלכלי שנגרם לכם בעקבות לקיחת מספר הלוואות והיא ניתנת תמורת שיעבוד נכס קיים. את תהליך לקיחת משכנתא לאיחוד הלוואות מומלץ לעבור עם יועץ משכנתאות מומחה, כאשר התהליך מתחיל בעשיית סדר בכל ההלוואות שלכם ובהערכת הנכס ומסתיים בשינוי ההתנהלות הכלכלית שלכם, בכדי שלא תחזרו בעתיד לאותה נקודה.

משכנתא לאיחוד הלוואות

אולי יעניין אותך גם