משכנתא לשיפוץ הבית – איך זה עובד?

יש לכם דירה משלכם ואתם מעוניינים ליטול משכנתא לשיפוץ הבית. איך עושים את זה ולמה זה עדיף על פני נטילת הלוואה רגילה? כאן הנגשנו לכם מידע על משכנתא לשיפוץ הבית. נקווה שהמידע יועיל לכם. אז בוא נתחיל.

 

הלוואה או משכנתא?

משכנתא היא הלוואה בה הנכס עבורו נלקחת ההלוואה ממושכן לטובת הבנק ורק לאחר פרעון ההלוואה, רישום המשכנתא נמחק. לצד זאת, משכנתא היא הלוואה שניתן לפרוס אותה לטווח שנים ארוך יותר מכל הלוואה אחרת. היא ניתנת לפריסה ל30 שנה והיא מתאימה למי שמעוניין להנות מהלוואה זולה בריבית אטרקטיבית.

לקיחת משכנתא מצריך ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות. ואם אתם פונים לקבל ייעוץ משכנתאות, פנו לקבל אותה מהמומחים בתחום וכנסו לאתר https://www.wayout.org.il להתרשמות.

 

איך מתחילים?

לקיחת משכנתא לשיפוץ הבית היא כמו כל משכנתא והיא מתאפיינת בנקודות המיוחדות לה. גם כאן נדרש לעבור תהליך משכנתא עד שרואים את המשכנתא… בשלב ראשון יש לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהבנק. אם יש לכם כבר משכנתא על הנכס, תצטרכו לפנות לבנק המנהל את תיק המשכנתא ולבקש ממנו להגדיל את המשכנתא הקיימת בסכום השיפוץ המתוכנן.

כדי לקבל אישור עקרוני יהיה עליכם להגיש מסמכים אישיים ממש כמו משכנתא חדשה: שלושה תלושי משכורת אחרונים, צילום תעודת זהות, דפי חשבון עו"ש של 3 החודשים האחרונים ועוד. לאחר קבלת אישור עקרוני אחד, זה הזמן להגיש את הבקשה בעוד בנקים (בתנאי שאין לכם משכנתא קיימת על הנכס).

עריכת השוואות בין הבנקים באמצעות אישורים עקרוניים היא הבסיס המאפשר להוזיל את הריביות. למרות הכל ההמלצה היא לפנות כבר לפני הגשת הבקשה לאישור עקרוני לקבלת ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות.

 

תהליך לקיחת משכנתא

לאחר שיש אישור עקרוני יהיה עליכם לבנות תמהיל משכנתא המתאים לצרכים האישיים שלכם, תצטרכו להחליט את תקופת הפריסה ואת גובה ההחזר החודשי המתאים לכם. בשלב זה יהיה עליכם לדאוג לרישום המשכנתא על הנכס, תצטרכו להזמין שמאי מקרקעין שיעריך את שווי הנכס ולדאוג שכל דרישות הבנק בנוגע למשכנתא ימולאו.

יועץ משכנתאות הוא זה שדואג לכל הפרטים הללו בדרך כלל. לאחר שהבנק מקבל את כל הנתונים, תיק המשכנתא מועבר לבחינה והכסף מועבר לחשבון הבנק שלכם אם לא ביקשתם אחרת.

 

שיפוץ הבית בראש שקט

כמו שכולנו יודעים, מחיר שיפוץ נכס הוא מחיר השערתי. יודעים כמה עולה הבסיס, לא יודעים בכמה הוא יסתיים בסופו של דבר. גם כשאתם מחליטים ליטול משכנתא לשיפוץ הבית, חשוב שתמגנו את עצמכם ותשאירו ספייר לעצמכם. אל תמשכו בבת אחת את כל כספי ההלוואה, אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא מספיק הון וחבל.

משכנתא לשיפוץ

אולי יעניין אותך גם