משכנתא מול השכרה: מי מהם מתאים יותר כלכלית עבורך?

אחת השאלות הנצחיות של אנשים מבוגרים היא האם עדיף לקנות בית או לשכור אחד. בשניהם אתם מוציאים סכום כסף, אבל איזה מסלול מתאים יותר לאורח החיים שלכם? לשתי האפשרויות יש יתרונות וחסרונות, ומה שמתאים יותר לכם תלוי בגורמים שונים. במאמר זה ננסה לעזור לכם לענות על השאלה הזו, תוך כדי סקירת שלל ההיבטים הפיננסיים של הבחירה הזו.

 

תשלומים מראש

מהטיעונים הראשונים שאנשים מעלים בסוגיה זו ניתן למצוא את העלויות שתצטרכו להשקיע מראש. רכישת בית כרוכה בהון עצמי גבוה ותשלום של מאות אלפי שקלים, כשלאחריו יש תשלום חודשי. אבל אי אפשר לרכוש בית בלי שיש לכם את ההון הראשוני הזה, על כן מדובר בהוצאה גבוהה שלא מתאימה לכל אחד. לעומת זאת, כשאתם שוכרים אתם משלמים רק על השכירות החודשית. מדובר בעלויות נמוכות בהרבה שלא דורשות מכם התחייבות וחיסכון רב מדי. אבל אם אתם בכל את רוצים לבחון את היכולת שלכם לרכוש בית, כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום המשכנתאות ולהיכנס לאתר-https://ohadweiss.co.il.

 

התועלת של התשלומים החודשיים

כאשר אתם משלמים משכנתא, אתם צריכים לשלם אותה כל חודש. אבל זאת לא ההוצאה היחידה- יש גם תשלומי ארנונה, חשבונות, ביטוח ושאר תשלומי היומיום שמאפשרים לנו לקיים את השגרה שלנו. כשגרים בשכירות גם כן משלמים את כל אלה, רק שבמקום שהכסף על הדירה מושקע בהחזרת הלוואה- הוא הולך רק לכיסו של בעל הדירה ומה שאתם מרוויחים ממנו הוא רק מרחב המחייה שלכם. אמנם לפעמים מדובר בתשלום נמוך יותר, לדוגמה כי בעל הדירה הוא זה שאחראי על תשלומים של שיפוצים ותחזוקה שונים, אבל יש הטוענים שהשכרה היא "זריקת כסף לפח" במקום השקעה בנכס שלכם שתשתלם בטווח הארוך.

 

ערך הנכס

כשאתם רוכשים בית ולוקחים משכנתא, בעלות על הדירה מאפשרת לכם ליהנות מההשבחה של הנכס. כלומר- ככל שערך הבית גדל עם הזמן, כך בהמשך תוכלו למכור אותו ברווח. לעומת זאת, כשוכרים של דירה שלא שלכם אתם לא תהנו ישירות מעליית ערך הנכס- רק בעל הדירה ייהנה מכך.

 

תחזוקה, תיקונים ושיפוצים

כבעלי דירה אתם אלא שאחראים על התחזוקה והתיקונים של הבית, דבר שעלול לעלות לא מעט. אבל יש לכם גם שליטה מלאה בנוגע לדברים שאתם רוצים לבצע- וכך אתם יכולים להתאים את הבית לצרכים שלכם. כשאתם שוכרים דירה המשכיר הוא זה שמשלם- אבל הוא גם זה שיקבע אם זה הזמן לשפץ או לא.

 

לסיכום

לסיכום, קיימים הרבה מאוד גורמים שישפיעו על ההחלטה האם לקנות או לשכור, כולל כאלה שציינו וכאלה נוספים כמו הטבות מס, חשיבה לטווח ארוך, לקיחת סיכונים ועוד. כשאתם מבצעים את הבחירה קחו בחשבון את שלל הדברים האלה ואת המצב הכלכלי שלכם כדי לקבל את ההחלטה הנכונה לכם ביותר.

 

משכנתא

אולי יעניין אותך גם