איך להתאים בתי מזוזה מעוצבים לדלתות שלכם?

כיום המזוזות אינן מה שהיו פעם – עשויות פלסטיק זול ותלויות על הדלת כפריט חובה ותו לא. היום בתי המזוזה מקבלים מקום של פריט עיצובי לכל דבר וניתן למצוא בכל הצבעים, הגדלים והחומרים. ברחבי הארץ והאינטרנט תמצאו שלל חנויות ועסקים המציעים עיצובים שונים ומיוחדים שיתפסו את העין לכל אורח שמגיע.

 

שילוב צבעים וחומר

חשוב שתתאימו את צבע המזוזה לצבע הדלת, וששניהם יהיו מאותה פלטת צבעים- לדוגמא דלתות שחורות יתאימו לרוב הצבעים, ואילו דלת בצבע כסף מתכתי לא תתאים לכל צבע. בית המזוזה היום יכולה להיות במגוון צבעים וחומרים- ברזל, עץ, פלסטיק ועוד וחשוב מעבר להתאמת הצבע להתאים גם את החומר- חומרים טבעיים עם קווים עדינים, או עיצוב מתכתי שנתפס כיותר גס.

 

שיטת תלייה

לאחר שבחרנו בית מזוזה מעוצב עלינו לבדוק את שיטת התלייה שלה והאם היא מתאימה לנו. ישנן בתי מזוזות שניתן להדביק עם סרט דבק דו צדדי או בתי מזוזות מחוררות כך שניתן לחבר אותן בעזרת מסמרים ושיטות נוספות. עם השקעתם כסף רב במשקוף או בדלת חשוב לבחור בשיטת החיבור שהכי פחות מזיקה לדלת ולמשקוף. במידה והינכם שוכרים בית ניתן להתייעץ עם בעל הבית או לתלות אחת שניתן להורידה בהמשך.

 

מגדול ועד קטן

קיימות בשוק מזוזות גדולות שתופסות לנו את העיניים, וגם כאלו קטנות נכבות אל הכלים. המזוזה היא תשמיש קדושה שצריך להשתלב במשקוף הדלת  ולכן נחוץ למדוד את רוחב המשקוף ולהזמין את הגודל הרצוי והמתאים ביותר, חשוב שיהיה פרופורציונאלי ומתאים במידותיו. ניתן להתייעץ עם בעל העסק על הגודל המתאים וכך להגיע לרמת התאמה טובה ואופטימלית יותר ולא נתחרט ונחליף לאחר התלייה.

 

על איכות לא מתפשרים

חשוב שאיכות בית המזוזה תהיה גבוה, תשמור על אטימות מפני רטיבות ומזיקים ותחזיק ביופייה לאורך זמן. החומר צריך להיות איכותי ועמיד כך שיחזיק לאורך שנים ויישמר. לא נרצה מזוזה באיכות ירודה שעלולה להיסדק, להתקלף או להחליד ועדיף להשקיע סכום מעט יותר גבוה ולהשקיע על בית מזוזה מיוחד ואיכותי.

 

קניית המזוזה

מאחר וישנן הלכות רבות ודינים בכתיבת המזוזה, צריך לרכוש את בית המזוזה רק במקום הגון ואמין כאשר יודעים בוודאות שהכתיבה נעשתה לפי החומרות הנחוצות ובעבודה של סופר סת״ם מאמין וירא שמיים. ניתן למצוא מקומות רבים שמוכרים בתי מזוזות אך צריך לשים לב ולבדוק שניתן לסמוך על בית העסק.

ניתן לשאול את בעל העסק ואף לקרוא ביקורות ורק לאחר מכן להזמין. ניתן להזמין מזוזות בעיצוב אישי וישנו מבחר גדול של גדלים, צבעים וסוגים. חיפוש מהיר בגוגל יגלה לכם על עשרות בעלי עסק. חשוב שתשקלו את כלל הפרמטרים לבחירה על מנת לעשות את הבחירה המתאימה ביותר שתישמר לאורך שנים.

מזוזות מעוצבות

 

אולי יעניין אותך גם

מהי הדברה ירוקה
כללי
מהי הדברה ירוקה? המדריך המלא!

בשנים האחרונות גובר החשש מההשפעות המזיקות של שיטות הדברה מסורתיות על הסביבה ועל בריאות האדם. כתוצאה מכך, הביקוש להדברה ירוקה נמצא בעלייה. הדברה ירוקה מתייחסת

קרא עוד »