4 יתרונות בשימוש ברתמה לכלב?

בתור בעלים של כלבים, אחת ההחלטות הראשונות שאנחנו צריכים לקבל היא כיצד לקשור את הכלב שלנו. לפני כל יציאה לטיול, במיוחד בסביבה עירונית חשוב שיהיה אמצעי שבו אנחנו יכולים לשלוט על הכלב, להגן עליו ולדאוג שהוא לא יבצע שום דבר שיכול להזיק לאחרים. אנחנו כאן כדי לספר לכם על כל היתרונות שיש בשימוש ברתמה לכלבים.

 

רתמות וקולרים לכלבים

רתמות לכלבים או קולרים נועדו לשמור על הכלב קרוב אלינו. כיום, לא מעט אנשים מגדלים כלבים בסביבה עירונית ועל מנת לשמור על הכלב שלא ייפגע במהלך טיול חשוב שתהיה לנו דרך לשלוט עליו כל הזמן. אולם חשוב להבין שהשימוש ברתמה או קולר לא נתון לבחירה של בעלי הכלב, כיון שהחוק מחייב אתכם. ניתן להשיג רתמות וקולרים נהדרים בחנות אוכל לכלבים במודיעין.

כלבים עלולים לגרום נזק לבני אדם או לבעלי חיים אחרים אם הם נושכים אותם, ולכן חשוב שיהיה לכם בתור הבעלים של הכלב אפשרות לשלט עליו בלי שהוא בורח לכם מתחת לידיים. החוק דורש מכל כלב להיות קשור לרצועה באורך של עד 5 מטרים, ואתם בתור הבעלים יכולים להחליט האם לחבר את הרצועה לרתמה או לקולר. אנחנו כאן כדי לספר לכם על היתרונות בשימוש ברתמה.

 

  1. נוחות לכלב

קולר בדרך כלל נכרך סביב צווארו של הכלב, מה שעלול להוביל לאי נוחות כאשר אנחנו מושכים אותו. העובדה שהלחץ של הקולר מופעל על סביבה קטנה יותר מאשר שטח הפנים של הרתמה גורמת ללחץ גדול יותר להיות מופעל בו זמנית על צווארו של הכלב, מה שעלול כמובן לגרום לו לאי נוחות.

 

  1. שליטה על הכלב

כאשר מדברים על כלבים גדולים, לא תמיד קולר סביב צווארו של הכלב מאפשר לנו לשלוט עליו בצורה טובה. לעומת זאת, רתמה עוטפת חלקים גדולים יותר מגופו של הכלב, כך שגם אם מדובר על כלב גדול עדיין יכולת השליטה שלנו עליו תהיה טובה יותר, וסביר להניח שהוא גם יביע פחות התנגדות אם נמשוך אותו.

 

  1. סיכון בריאותי

קולרים עלולים לגרום נזק בריאותי לכלבים כיון שהמשיכה גורמת להם לעקם את הצוואר בצורה תמידית. כיום קיימים קולרים שמעוצבים בצורה נכונה יותר, אולם עדיין האפשרות של רתמה נותנת לכם אמצעי משיכה ששומר על בריאותו של הכלב טוב יותר.

 

  1. אפשרות לאלף בצורה טובה יותר

היתרון האחרון שיש לרתמה על פני קולר הוא שבעזרת רתמה שמעוצבת נכון ניתן להרגיל את הכלב לא להתרחק מכם במהלך טיול. במקום שתצטרכו למשוך את הכלב בחוזקה בכל פעם שהוא הולך רחוק מכם, בעזרת הרתמה אתם יכולים להרגיל אותו פשוט לא לעשות את זה.

 

לסיכום

רתמה לכלב היא אמצעי קשירה נוח יותר לכלב, שמאפשר לנו לטייל איתו בצורה נוחה יותר וכמובן שומר על בריאות הכלב.

גור כלבים

 

אולי יעניין אותך גם