מה ההבדלים בין המזונות השונים לכלבים?

הכלב הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלנו – וכאשר אנו בוחרים אוכל עבור בני המשפחה שלנו, יש לנו יותר ידע וניסיון באפשרויות המוצעות לנו, יחד עם ההמלצות לגבי סוגי המזונות השונים המומלצים יותר והמומלצים פחות. לעומת זאת, בחירת מזון לכלבים דורשת ידע וניסיון מסוג אחר. אז מהם ההבדלים בין סוגי המזונות השונים (והרבים) הקיימים היום בשוק מזון הכלבים? ריכזנו את כל המידע שצריך במאמר הבא.

 

קראו את האריזה

שימו לב לאריזה, וקראו אותה היטב. אם אתם מתלבטים בבחירת המזון לכלב שלכם, קראו בצורה מעמיקה את התווית וערכו היכרות מעמיקה עם הרכיבים והערכים התזונתיים המצויים בה.

ההבחנה העיקרית בעולם חיות המחמד בכל הקשור אל מזון לבעלי חיים נעשית בין מזון מלא, למזון משלים. מזון מלא הנו מזון שמטרתו לספק את כל הערכים התזונתיים להם חיית המחמד זקוקה, ואילו מזון משלים הוא בגדר חטיף וצ'ופר בלבד, והוא לא עונה על כל הדרישות התזונתיות המלאות של בעל החיים שלכם.

 

ההבדלים בין סוגי המזון השונים לכלבים

סוגי המזונות השונים לכלבים שונים זה מזה ברמת האיכות שלהם, הנקבעת על פי סוג החלבון מן החי הנמצא במוצר, רמת ריכוז החלבון במוצר, רמת האנרגיה של המוצר, ועוד. מזון יבש לכלב (הנחשב למזון מלא) מכיל עד כ-13 אחוזי לחות, בעוד שמזון לח לכלב (הנחשב למזון משלים) מכיל כ-70 ועד 80 אחוזי לחות.

מזון איכותי לכלב נמצא לרוב בקטגוריה של מזונות שעברו תהליכי ייצור ופיתוח בהתאם לנוסחאות תזונה מתקדמות (כמו פורינה אוכל לכלבים). בחרו במזון של חברה מנוסה בעלת מוניטין, והיו בטוחים כי המזון שבחרתם לכלב שלכם עבר את כל תהליכי הפיתוח הנדרשים.

במידת הצורך הווטרינר שלכם ימליץ לכם על מזונות ייעודיים לתמיכה, כאשר הכלב חולה וזקוק לטיפול מסוים.

 

ומה לגבי כמות המזון המומלצת

בחירת מזון לכלב צריכה להיקבע על פי כמויות ההאכלה היומיות הנחוצות עבור הכלב שלכם. שימו לב כי הכמויות המצוינות על גבי האריזה הנן המלצות כלליות, ואינן נוגעות לכלב שלכם באופן פרטני.

הכמות הרלוונטית להאכלה תלויה במצבו הגופני של הכלב, במשקלו, ובמדדים נוספים. אם כמות הצריכה המומלצת קטנה יותר, הדבר מצביע על כך שהצפיפות הקלורית של המזון הנה גדולה יותר, דבר המעיד על איכותו הגבוהה של המזון.

 

לסיכום

בטרם תבחרו מזון עבור הכלב שלכם, יש לשים לב לפרמטרים ולהיבטים רבים. וודאו כי סוג המזון שבחרתם עבור הכלב שלכם הנו מזון מלא, ולא משלים, כך שהכלב שלכם אכן יקבל את כל הערכים התזונתיים הדרושים על מנת לשמור על בריאותו התקינה.

כמו כן, מומלץ שתעקבו אחר הכתוב בתוויות האריזה של המזון, על מנת לדעת את הרכבו ואת הכמות המומלצת עבור הכלב שלכם.

בהצלחה!

ארוחת ערב

 

אולי יעניין אותך גם

חיית מחמד
בעלי חיים
4 יתרונות בשימוש ברתמה לכלב?

בתור בעלים של כלבים, אחת ההחלטות הראשונות שאנחנו צריכים לקבל היא כיצד לקשור את הכלב שלנו. לפני כל יציאה לטיול, במיוחד בסביבה עירונית חשוב שיהיה

קרא עוד »