כיצד מנפיקים מספר EIN?

לכל מדינה בעולם יש את החוקים והרגולציות שלה. בארה"ב, החוקים החלים על חברות שונות שונים מהחוקים אשר יכלו לחול על אותן חברות בארץ. לכן, כאשר אדם מחליט להיכנס לתחום העסקי בארה"ב, הוא צריך להכיר את החוקים הרלוונטיים לתחום עיסוקו ואת המושגים המשפטיים והעסקיים שרלוונטיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. במאמר הבא נבין בדיוק מהו מספר EIN מה השימושים השונים שלו וכיצד מנפיקים אותו. 

 

מספר EIN

מספר EIN הוא מעיין תעודת זהות שיש לעסקים בארה"ב. לפי החוק, ישנם עסקם מסוימים, אותם נסקור בהמשך, שמחויבים להנפיק מספר EIN לצורך שימושים שונים. EIN אלו ראשי תיבות של Employer Identification Number, או בתרגום חופשי לעברית – מספר זהות מעסיק.

מספר EIN כולל תשע ספרות, והוא מהווה תחליף עסקי בארצות הברית למספר הביטוח הלאומי שיש לעסקים. הנפקת מספר EIN תבוצע לבחרה ספציפית, כאשר מספר ה-EIN שהיא תקבל ישמש אותה לכל הפעילויות שלה ושלה בלבד. עסק אחר למשל לא רשאי להשתמש במספר EIN שהונפק לחברה אחרת, גם אם הוא קיבל לצורך העניין אישור בכתב או בעל פה מבכירים באותה החברה.

 

כיצד מתבצעת הנפקה?

ניתן להנפיק מספר EIN בכמה שיטות. ההבדלים בין השיטות נוגעים לשיטת ההתקשרות בה מונפק המספר ולשאלת תושבות המנפיק. למשל, הנפקה באתר רשות המיסים האמריקאי יכולה להתבצע אך ורק אם למנפיק יש ישויות כלשהן, כמו חברות קיימות, בארה"ב. כמו כן, למנפיק צריך להיות נציג בעל מספר SSN או TIN.

ניתן להנפיק מספר כזה גם דרך הפקס, במידה ולמנפיק יש ישות כלשהי בעלת כתובת מגורים ברחבי ארצות הברית, אך אין לו נציג עם המספרים הרלוונטיים שציינו מקודם. הנפקה של מספר EIN דרך הטלפון או דרך הדואר אפשריות גם כן. אנשים ללא כתובת בארצות הברית, ללא מספרי TIN או SSN יכולים להשתמש בדרכי הנפקה אלו.

 

שימושים שונים

למספר EIN יש שימושים שונים שניתן לעשות באמצעותו. מספר EIN מאפשר מניעת גניבת זהות, ניהול תיק ניכויים בארצות הברית, פתיחת חשבון בנק לחברה, העסקת עובדים ואפשרות לניהול הליכים מול גורמים ממשלתיים או עירוניים שונים.

 

אילו תאגידים זקוקים למספר EIN?

חברות LLC בבעלות יחיד או בבעלות שותפים הן חברות העונות על דרישת החוק האמריקאי להנפקת מספר EIN. בנוסף, גם גופים ללא מטרות רווח מחויבים להנפיק מספר זה. גם חברות C-CORP, שהן חברות הנפרדות מבעלי החברה לחלוטין, מחויבות להנפיק מספר EIN.

 

מי לא זקוק למספר כזה?

מכיוון שמספר EIN אמור להעניק מעין "זהות" לחברה, הרי שאדם בודד שמחליט לפעול באופן עצמאי לא מחויב להנפיק מספר זה, מכיוון שיש מספר ביטוח לאומי שיכול לזהות אותו לצרכים עסקיים. גם כשמדובר באזרח זר במצב כזה, המעוניין לבצע עסקים בארצות הברית, או עסק בלעדי שלא מעסיק עובדים, אין צורך בהנפקה כזאת.

הנפקת מספר EIN

אולי יעניין אותך גם

מהי הדברה ירוקה
כללי
מהי הדברה ירוקה? המדריך המלא!

בשנים האחרונות גובר החשש מההשפעות המזיקות של שיטות הדברה מסורתיות על הסביבה ועל בריאות האדם. כתוצאה מכך, הביקוש להדברה ירוקה נמצא בעלייה. הדברה ירוקה מתייחסת

קרא עוד »