כל מה שצריך לדעת לפני פרויקט עבודה בגובה

פרויקט של עבודה בגובה הוא פרויקט שבו עובדים בגובה של שני מטרים ויותר. בהתאם לעובדה זו, יש להבין כי קיימים אלפי פרויקטים של עבודה בגובה כל יום. לפני שנכנסים לפרויקט של עבודה בגובה, שווה להכיר קצת את התחום ואת הכללים שלו. לשם כך ערכנו מדריך קצר ובו פירוט של סוגי הפרויקטים בגובה, סוגי הכלים לעבודה בגובה ותקנות בטיחות בעבודה בגובה.

 

פרויקטים של עבודה בגובה

פרויקטים של עבודה בגובה הם שונים ומגוונים מאוד. במרבית אתרי הבנייה נעשית עבודה בגובה אבל כמובן שגם במקרים נוספים רבים. בין הפרויקטים שדורשים עבודה בגובה אפשר למצוא תליית ותחזוקת שלטים, טיפול בפנסי רחוב, תליית שלטי חוצות, תיקונים באולמות ספורט, תיקוני תאורה בגובה, ניקיון ועוד שלל פרויקטים נוספים. החוק דורש ממי שמעסיק עובדים או עובד בעצמו בגובה לעמוד במספר תקנות בטיחות.

 

אישורי עבודה בגובה

אחד מהכללים שעל כל מעסיק לעמוד בהם הוא הדרכת עובדים לעבודה בגובה. בישראל יש שלוש תקנות בסיסיות לעבודה בגובה. על העובד להיות לפחות בן 18 שנה, עליו ללבוש ציוד בטיחות מתאים ועליו לעבור הדרכת בטיחות ולקבל אישור עבודה בגובה ממדריך מוסמך.

במקרה של עבודה עם כלי עבודה בגובה, על המעסיק לוודא את שלמות ותקינות הכלי לפני התחלת העבודה. ציוד המגן שעל העובד ללבוש בדרך כלל כולל קסדה ורתמת בטיחות שמעוגנת לנקודה סטטית. במקרים מסוימים הדרישות לציוד בטיחות הן שונות.

 

כלי עבודה בגובה

כלי עבודה בגובה הם כל הכלים הממונעים שעוזרים לעובדים להגיע לגובה גבוה בכדי לבצע שם עבודות מסוגים שונים. חלק מהסוגים של כלים אלה הם במות הרמה, עגורנים, מנופי סל ומנופי צריח. בכל אחת מהקטגוריות האלה יש כמובן סוגים ודגמים שונים של כלים, לדוגמא במות הרמה יכולות להיות בעלות זרוע מספריים או זרוע מפרקית.

כמו כן הן יכולות להיות עם מנוע דלק או מנוע חשמלי. ההבדל בין כלי העבודה מצריך גם הכשרה שונה ואחזקה שונה, ובנוסף על כל מי שעובד עם כלי עבודה בגובה לדאוג לבדיקות שגרתיות ולאחזקה נאותה של הכלי.

 

ציוד בטיחות לעבודה בגובה

ציוד עבודה בגובה בדרך כלל כולל קסדת בטיחות ורתמה שמחוברת לנקודה סטטית בכלי העבודה או באתר העבודה. במקרים מסוימים של עבודה בגובה יש צורך בלבישת או בהתקנת ציוד נוסף. לדוגמא במקרים של עבודה בגובה על ציוד צמ"ה, על העובדים ללבוש נעלי עבודה מיוחדת לפי התקנות של משרד העבודה.

 

הכנה לפרויקט עבודה בגובה – סיכום

פרויקטים של עבודה בגובה הם נפוצים מאוד בישראל בכל תחומי העבודה, השיפוץ הניקיון והבנייה. בכדי לעבוד בגובה על העובד לקבל הדרכה ממדריך מוסמך של משרד העבודה. כלי העבודה בגובה כוללים סוגים רבים של כלי ממונעים לעבודה בגובה. ציוד הבטיחות הנפוץ ביותר בעבודה בגובה הוא קסדה ורתמה.

פרויקטים של עבודה בגובה

אולי יעניין אותך גם

מהי הדברה ירוקה
כללי
מהי הדברה ירוקה? המדריך המלא!

בשנים האחרונות גובר החשש מההשפעות המזיקות של שיטות הדברה מסורתיות על הסביבה ועל בריאות האדם. כתוצאה מכך, הביקוש להדברה ירוקה נמצא בעלייה. הדברה ירוקה מתייחסת

קרא עוד »