כיצד תמנעו רטיבות על רצפת חדר האמבטיה?

לא לחינם קוראים לחדר האמבטיה חדר רטוב. בין המים בכיור למים באמבטיה, לאדים הכבדים שממלאים את החלל לאחר מקלחת חמה, אין פלא שזה החדר שסובל לעתים קרובות גם מרטיבות על הרצפה. מלבד הנזק האפשרי לריצוף, רטיבות על הרצפה עלולה להיות מסוכנת ולגרום להחלקות ולנפילות שיגרמו בתורן לפציעות ולחבלות. אז מה אפשר לעשות כדי להימנע משלוליות על רצפת חדר האמבטיה?

 

שטיחון קטן וסיבות לו הרבה

פעם היה נהוג להניח מגבת על רצפת האמבטיה, בשעת המקלחות לעת ערב. בגלל חוסר התאמתה של מגבת גוף פשוטה למלאכה, בסיום הערב היא תמיד הייתה ספוגה במים ומהווה סכנה בפני עצמה. לתוך החלל הריק של הצורך, נולד פתרון ייעודי בדמות שטיחים לאמבטיה.

שטיחים לאמבטיה נקראים לרוב שטיחונים, בגלל גודלם אבל בניגוד למגבת, שטיחוני אמבטיה מיוצרים כדי להתאים לתפקידם והם עבים דיים, רכים ונוחים לדריכה, סופגים היטב ומצוידים, לרוב, במשטחים נוגדי החלקה בחלקם התחתון. כך שהשטיחון הקטן מאפשר לנו לצאת מהאמבטיה או מהמקלחת בנוחות ובבטיחות והם מוסיפים לעיצוב חדר האמבטיה.

 

דואג לבטיחות ומחזק עצמאות

על תחתית האמבטיה בה משתמשים ילדים צעירים, תמצאו לרוב מדבקות פלסטיק למניעת החלקה ועל קיר האמבטיה של אנשים מבוגרים או מוגבלים נמצא, לא פעם, ידית ברזל שמסייעת לעמוד בבטחה.

הנטייה של הצעירים והמבוגרים ביותר בחברה לאבד שיווי משקל לא נעצרת ביציאה מהאמבט או מהמקלחת ולכן קיומו של שטיח אמבטיה, בטיחותי ונוח יכול להיות חלק מההבדל בין הצורך לבקש סיוע בכל רחצה לבין יכולת להתנהל בבטיחות, באופן עצמאי. עבור כל אחד, בכל גיל, חיזוק תחושת המסוגלות האישית מחזקת את הבטחון העצמי.

 

להתפנק עד קצות אצבעות הרגליים

היציאה ממקלחת חמה בחורף, מאמבטיה נעימה או ממקלחת מרעננת ביום קיץ חם, עלולה להיות חוויה פחות נעימה – אם חושבים על הגוף שעובר מעמידה בזרם מים נעים בניחוחות מוצרי שיער אל העולם שמחוץ לאמבטיה או למקלחון, שהוא בדרך כלל אוויר קר. דריכה על הרצפה הקרה ביציאה הזו עלולה להוסיף צמרמורת בגבם של הרגישים לקור ושל המתקשים בוויסות חושי.

שטיח אמבטיה ממוקם היטב ביציאה מהאמבטיה יכול להאריך מעט את תחושת הפינוק ולהפוך את הרגע הקריר הזה לנעים וחמים, גם אם רק מגבת רחצה לגופכם.

 

כתם של צבע

אין לנו הרבה הזדמנויות להוסיף לעיצוב של חדר אמבטיה, בעיקר משום שמדובר בדרך כלל בחדר קטן שבו כל פינה מנוצלת לצרכים שימושיים וכן בחדר רטוב, כאמור, כלומר כזה שכל חפץ שמוכנס אליו צריך להיות עמיד מפני רטיבות ומפני לחות.

שטיח אמבטיה איכותי יכול להוסיף טקסטיל מותאם לצבעים השולטים בחדר האמבטיה או להוות כתם של צבע  מולם, שימשוך את העין. בנוסף, יש כאלה שמעדיפים לעצב את חדר האמבטיה בצבעוניות ניטרלית ולהניח לשטיח האמבטיה ולמגבות להוות שינוי עיצובי מתחלף.

שטיחים לאמבטיה

אולי יעניין אותך גם

מהי הדברה ירוקה
כללי
מהי הדברה ירוקה? המדריך המלא!

בשנים האחרונות גובר החשש מההשפעות המזיקות של שיטות הדברה מסורתיות על הסביבה ועל בריאות האדם. כתוצאה מכך, הביקוש להדברה ירוקה נמצא בעלייה. הדברה ירוקה מתייחסת

קרא עוד »