לילד שלכם מגיע הכל 4 – סיבות לפתוח חסכון לילד

בשנים האחרונות המדינה מעודדת חיסכון לכל ילד ומפקידה מתחילת שנת 2022, עבור כל ילד מתחת גיל 18, 52 ₪ מידי חודש. ההורים יכולים להגדיל את קופת החיסכון ולהפריש 52 ₪ מקצבת הילדים עבור קופת החיסכון. תוכנית זו מאפשרת חיסכון של 104 ₪ חודשיים. קיימות סיבות רבות לפתיחת חסכון לילדים. כאן נסקור את הסיבות בקצרה.

 

רקע נוסף על תוכנית חסכון לכל ילד

כאמור, תוכנית חסכון לכל ילד מאפשרת חסכון של 104 שקלים בחודש. אבל אם אתם הורים שאכפת להם, כדאי שתפתחו עבור ילדיכם קופת חסכון נוספת. על ההורים לבחור להיכן להפריש את כספי החיסכון מהתוכנית הממשלתית. קיימים בתי השקעות רבות אך התוכנית של אלטשולר שחם חיסכון לכל ילד, הוכיחה את עצמה ברווחיותה. באפשרות ההורים לבחור בין בתי השקעות שונים וההמלצה היא להיעזר באפשרות להשוואת קופות. אתר לירות הוא אתר מוביל ומומלץ להשוואת קופות.

 

למה לפתוח חסכון לילד?

מי מאיתנו לא רוצה לראות הילד שלו מסודר כלכלית עם יציאתו לחיי כלכלה עצמאיים? למרבית הישראלים אין אפשרות לתמוך בילידיהם לאורך זמן אך הם כן מעוניינים להעניק להם הון עצמי ראשוני מסיבות שונות. קבלו את הסיבות לפתיחת חסכון לילד.

 

מימון לימודים גבוהים

הרבה צעירים מעוניינים ללמוד לימודים גבוהים ונאלצים לוותר על חלומם או לדחות אותו, בשל קשיי המימון הקיימים. אם תחסכו לילד שלכם תוכלו להעניק לו סכום נכבד למימון הלימודים עליהם הוא חלם.

 

בסיס לחיי כלכלה מבוססים

לא דומים חיי מי שמתחיל מאפס לחיי מי שמתחיל עם כמה מאות שקלים שנחסכו עבורו. ההתפתחות הכלכלית אפשרית יותר ברגע שיש הון עצמי ראשוני. הורים שבאמת אכפת להם, עושים הכל כדי שילדיהם יתבססו היטב כלכלית.

 

הון עצמי לרכישת נכס

מחירי הדיור מאמירים ועצירה לא נראית באופק. כדי לרכוש דירה בשווי מיליון שקל, צריכים להביא הון עצמי של 250 אלף שקל, לא כל הורה יכול לגייס סכום כזה ולא כל צעיר שמעוניין לרכוש דירה יכול לעמוד בסכומים גבוהים כאלו.

 

בסיס להשקעות

כל אחד שרוצה להתבסס בחיים הכלכליים צריך להשקיע במשהו ראשוני כדי לצבור הון. ברגע שילד שלכם יוצא לחיים עצמאים כלכליים משלו, קל לו יותר לצבור הון נוסף על ידי השקעה בעסקים שונים.

 

לסיכומו של דבר

חסכון לילד הוא חובה להורה שרוצה להעניק לילדיו בסיס כלכלי להתחלת החיים העצמאיים ברגל ימין. הרבה הורים חוסכים כדי שיוכלו לעזור לידיהם בהוצאות החתונה שלהם, בקניית דירה משלהם, במימון לימודיהם ועוד. בכתבה סיכמנו כי כדי לחסוך בצורה נכונה כדאי לפנות לבית השקעות מומלץ, בעל תנאים נוחים ומשתלמים לחוסכים. בנוסף, חשוב להשוות בין קופות גמל לצורך בחירת קופת חסכון משתלמת. לא מומלץ לוותר על חסכון לילד.

דולרים

 

אולי יעניין אותך גם

חיסכון ראשית
פיננסים
4 טיפים לחיסכון נכון

אנו חיים בתקופה של תרבות צריכה, בה יש שפע של מוצרים מכל סוג – שגורמים לנו לעיתים לבזבז הרבה יותר כסף משאנחנו באמת צריכים. הרגלי

קרא עוד »